INFORMACJA DLA KANDYDATÓW, KTÓRZY ZOSTANĄ ZAKWALIFIKOWANI DO PRZYJĘCIA NA STUDIA DRUGIEGO STOPNIA W  II TURZE  W  DNIU  25  WRZEŚNIA  2025 r.

 

UCZELNIANA  KOMISJA  REKRUTACYJNA  - kontakt

Bezpłatna infolinia: 800-809-809

Czynna w godzinach 9.00 - 15.00  (25 września 2025 r. w godzinach 9.00 - 17.00). 

W soboty pracujące (13.09.2025 r., 20.09.2025 r., 27.09.2025 r.) infolinia czynna w godzinach 9.00 - 14.00, 

W czasie przyjmowania dokumentów:

26 września 2025 r. (piątek), 29 września 2025 r. (poniedziałek) infolinia czynna w godzinach 9.00 -15.00

27 września 2025 r. (sobota) infolinia czynna w godzinach 9.00 - 14.00

 

InformacjeStudia w Toruniu

Wymagane dokumenty

  1. wydrukowany z systemu Internetowej Rejestracji Kandydatów (IRK) i podpisany formularz podania; przed wydrukowaniem podania kandydat wprowadza do systemu Internetowej Rejestracji Kandydatów (IRK) fotografię zgodną z wymaganiami stosowanymi przy wydawaniu dowodów osobistych,
  2. poświadczoną przez UMK kserokopię dyplomu ukończenia odpowiednich studiów wyższych - oryginał dokumentu do wglądu,
  3. poświadczoną przez UMK kserokopię suplementu do dyplomu - oryginał dokumentu do wglądu lub zaświadczenie wydane przez uczelnię o ocenach uzyskanych w trakcie studiów - osoby, które legitymują się dyplomem lub zaświadczeniem wydanym przez Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu,

    Uwaga! Suplement należy złożyć tylko w przypadku, gdy jest wymagany, zgodnie z załącznikami do uchwały Nr 45 z dnia 25 czerwca 2024 r. w sprawie warunków i trybu rekrutacji na pierwszy rok studiów w roku akademickim 2025/2026 (ze zm.),

  4. formularz z podaniem osoby do kontaktu w sytuacji zagrożenia zdrowia lub życia - dotyczy zakwalifikowanych, którzy wypełnili formularz;
  5. dotyczy kandydatów na kierunki: filologia angielska, filologia bałkańska, filologia germańska, filologia romańska, filologia rosyjska zobowiązanych, zgodnie z aktami prawnymi, do udokumentowania znajomości języka obcego: osoba zakwalifikowana do przyjęcia na studia składa oryginał dokumentu potwierdzającego znajomość języka obcego na odpowiednim poziomie, razem z dokumentami wymienionymi w punktach 1-3,
  6. dotyczy kandydatów na kierunek wychowanie fizyczne i sport: oświadczenia kandydata stwierdzające brak przeciwwskazań do studiowania i posiadanie umiejętności pływania:

Osoba zakwalifikowana do przyjęcia na studia składa podpisane oświadczenia razem z dokumentami do Uczelnianej Komisji Rekrutacyjnej.

 

Dyplom wydany za granicą

W przypadku, gdy dyplom ukończenia studiów wyższych został wydany za granicą, kandydat składa poświadczoną przez UMK kserokopię uwierzytelnionego lub opatrzonego apostille oryginału dokumentu, uprawniającego do ubiegania się o przyjęcie na studia drugiego stopnia w państwie, w którym został wydany i który został uznany za równoważny z odpowiednim polskim dyplomem uprawniającym do ubiegania się o podjęcie studiów drugiego stopnia oraz jego przysięgłe tłumaczenie na język polski – oryginał dokumentu do wglądu.

Do dyplomu uzyskanego za granicą kandydat zobowiązany jest dołączyć informację o uzyskanych uprawnieniach do kontynuacji nauki na odpowiednim poziomie w państwie, w którego systemie edukacji wydano dyplom, w tym o uprawnieniach do ubiegania się o przyjęcie na studia wyższe oraz o zakresie tych uprawnień. Dokument powinien być wydany lub potwierdzony przez uczelnię lub instytucję edukacyjną albo przez władze oświatowe państwa, na którego terytorium lub w którego systemie edukacji wydano dyplom ukończenia studiów. Dyplom uczelni wyższej musi być zalegalizowany, przetłumaczony i uznany w Polsce za równoważne z odpowiednim polskim dyplomom. W przypadku gdy dyplom ukończenia studiów uzyskany za granicą podlega uznaniu w Polsce, w trybie nostryfikacji przez radę jednostki organizacyjnej uczelni, kandydat jest zobowiązany przedstawić zaświadczenie stwierdzające jego równorzędność z odpowiednim polskim dyplomem ukończenia studiów wyższych, w jak najkrótszym terminie, ale nie dłuższym niż do dnia 30 września br. W przypadku niedopełnienia tego wymogu student zostanie skreślony z listy studentów.

Termin składania dokumentów

26 września 2025 r. (piątek), 29 września 2025 r. (poniedziałek) w godz.  9.00 - 15.00

27 września 2025 r. (sobota) w godz.  9.00 - 14.00

Miejsce składania dokumentów

Rektorat
Toruń, ul. Gagarina 11
sala nr 19

Adres przesłania dokumentów

Uczelniana Komisja Rekrutacyjna UMK
ul. Gagarina 11
87-100 Toruń

 

ADAPCIAK 2025!!!

Dołącz do nas! Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu zaprasza osoby rozpoczynające studia na wyjazd szkoleniowo-integracyjny  ADAPCIAK 2025

 

LEGITYMACJE  STUDENCKIE!!!

Kandydatowi, który został przyjęty na studia (po złożeniu wymaganych dokumentów) wystawiana jest mLegitymacja, którą każdy otrzyma po złożeniu ślubowania (po rozpoczęciu roku akademickiego). Kandydat za wystawienie mLegitymacji nie uiszcza opłaty (więcej informacji).

Kandydat, który ubiega się o wystawienie Elektronicznej Legitymacji Studenckiej w postaci plastikowej karty procesorowej, jest zobowiązany do wpłacenia 22 zł na to samo konto, na które wpłacał opłatę rekrutacyjną. Dla osób zwolnionych z opłaty rekrutacyjnej zostanie automatycznie wygenerowany numer konta, na które należy wnieść opłatę (więcej informacji).

 

MIEJSCA  W  DOMACH  STUDENCKICH!!!

Wszelkie pytania dotyczące miejsc w domach studenckich należy kierować na adres e-mail: dh@umk.pl lub pod nr telefonu 56 611 4380.

 

INFORMACJE DLA OSÓB PRZYJĘTYCH NA I ROK STUDIÓW