Wybory
Solidarni z Ukrainą - ми з Вами

Instrukcja dla przygotowujących

Instrukcja dla osób przygotowujących dane do centralnej ewidencji administratorów oprogramowania.

Niniejsza instrukcja określa działania, jakie należy przeprowadzić w jednostce organizacyjnej w związku z przygotowaniem danych do centralnej ewidencji administratorów oprogramowania, która powstaje na podstawie zarządzenia Rektora nr 54 z dnia 19 lipca 2005 r. (Biuletyn Prawny UMK Nr 7 z dnia 1 września 2005 r.).

  • Osoba prowadząca ewidencję środków trwałych w jednostce ustala wykaz administratorów oprogramowania komputerów dla wszystkich komputerów używanych w jednostce i przedkłada go do zatwierdzenia kierownikowi jednostki.

  • Zgodnie z § 6 pkt 3 zarządzenia Rektora nr 54 z dnia 19 lipca 2005 r., administratorem oprogramowania komputera używanego przez jedną osobę jest osoba używająca ten komputer, zaś wg. § 6 pkt 4 tego zarządzenia, jeżeli komputer jest używany przez więcej niż jedną osobę, to administratorem oprogramowania komputera jest osoba wskazana przez kierownika jednostki.

  • Rezygnacja z uprawnień administratora oprogramowania komputera wymaga uzyskania zgody kierownika jednostki i następuje przez podpisanie przez użytkownika i kierownika jednostki dokumentu "Zrzeczenie się uprawnień administratora oprogramowania komputera". Dokument ten należy przechowywać wraz z ewidencją środków trwałych. Administratora oprogramowania dla komputera, którego użytkownik zrezygnował z uprawnień wskazuje kierownik jednostki.

  • Dane o administratorze oprogramowania komputera (nazwisko, imiona, PESEL) oraz dodatkowe tam wskazane dane należy wprowadzić do arkusza "Centralna ewidencja komputerów" jednostki.

  • Wypełniony elektronicznie arkusz spisu administratorów oprogramowania komputerów należy przekazać drogą elektroniczną odpowiednio do bazy danych w Uczelnianym Centrum Informatycznym (UCI) lub w Samodzielnej Sekcji Informatycznej Collegium Medicum (SSI CM).

    • Dla osób przekazujących dane do UCI
      • Osoby przekazujące arkusz muszą posiadać konto pocztowe na jednym z uczelnianych serwerów. (Informacje o posiadanym koncie można uzyskać telefonicznie pod numerem (056)6112736.)
      • Formularz umozliwiający przekazanie wypełnionego arkusza jest dostępny pod adresem: https://serwisy.umk.pl/upload/.
      • W razie wątpliwości związanych z procedurą proszę dzwonić pod nr (056)6112759.
    • Dla osób przekazujących informacje do SSI CM Informacje o sposobie przekazywania arkusza można uzyskać od mgr. Michała Opalińskiego, tel. (052)5853348.

  • UCI lub SSI CM wprowadza otrzymane dane do ewidencji centralnej i po weryfikacji danych drukuje wypełnioną "Kartę obowiązków administratora oprogramowania komputera" oraz tytułową kartę "Ewidencji oprogramowania komputera" i wysyła komplet dokumentów do osoby prowadzącej ewidencję środków trwałych w jednostce.

  • W jednostce administratorzy oprogramowania komputerów podpisują "Kartę obowiązków administratora oprogramowania komputera". Dokumenty te należy przechowywać wraz z ewidencją środków trwałych.

  • Karta "Ewidencja oprogramowania komputera" jest stroną tytułową teczki ewidencji oprogramowania, którą należy przechowywać przy komputerze, którego ta ewidencja dotyczy.

Tryb zgłaszania zmian do centralnej ewidencji administratorów oprogramowania komputerów spowodowanych wskutek zmian zachodzących zarówno w stanie komputerów użytkowanych przez jednostkę jak również w przypisaniu administratorów oprogramowania tych komputerów zostanie określony w późniejszym czasie. Zmiany będą dokonywane przy pomocy aplikacji dostępnej za pośrednictwem strony WWW Uczelnianego Centrum Informatycznego.

Harmonogram i tryb wykonania ewidencji oprogramowania stałego i tymczasowego w poszczególnych jednostkach zostanie ogłoszony w późniejszym terminie.