Informacje dla studentów I roku
Każdy student UMK ma obowiązek posiadania konta na centralnym serwerze kont administrowanym przez UCI, niezbędnego do złożenia ślubowania, rejestracji na zajęcia, złożenia wniosków o stypendia, kontaktowania się w sprawach organizacyjnych i dydaktycznych z Uniwersytetem.
Osoba przyjęta na studia rozpoczyna studia i nabywa prawa studenta z chwilą złożenia ślubowania. Ślubowanie składa się wyłącznie elektronicznie po zalogowaniu się na swoje konto studenta w systemie USOSweb.
Niezłożenie ślubowania w ciągu 7 dni od dnia rozpoczęcia roku akademickiego jest traktowane jako niepodjęcie studiów i skutkuje wszczęciem postępowania w sprawie skreślenia z listy studentów.
Uprzejmie przypominamy, że osoba przyjęta na studia niestacjonarne rozpoczyna studia i nabywa prawa studenta z chwilą złożenia ślubowania. Złożenie ślubowania potwierdza się w systemie USOS w terminie 7 dni od rozpoczęcia roku akademickiego (§ 6 Regulaminu Studiów UMK w Toruniu). Kliknięcie (podpisanie) przez kandydata na studia niestacjonarne ślubowania jest równoznaczne ze zgodą na dokonywanie opłat za studia począwszy od pierwszego miesiąca studiów (październik). Student studiów niestacjonarnych jest bowiem zobowiązany do terminowego wnoszenia opłat za studia niezależnie od terminu, w którym rozpoczynają się zajęcia dydaktyczne. Student zobowiązany jest do uiszczenia opłat za usługi edukacyjne niezależnie od faktycznego uczestniczenia w zajęciach (§ 4 UCHWAŁY Nr 119 Senatu Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu z dnia 24 września 2019 r. w sprawie zasad pobierania opłat za świadczone usługi edukacyjne oraz trybu i warunków zwalniania z tych opłat na studiach).
UWAGA!
W związku z faktem, iż dane, które Państwo wpisują w systemie IRK podczas rekrutacji są przenoszone do systemu USOS, a niektóre spośród nich pojawiają się ostatecznie na dyplomie ukończenia studiów, uprzejmie prosimy o skrupulatne ich wpisywanie. Prosimy wnikliwie odczytywać nazwy uzupełnianych pól i zwrócić szczególną uwagę na MIEJSCE URODZENIA (nie zawsze jest ono tożsame z miejscem zamieszkania). Dzięki dokładnemu uzupełnieniu pól unikną Państwo problemów związanych z błędami na dyplomie i ewentualną koniecznością jego wymiany. W przypadku zidentyfikowania błędu we wpisanych danych należy niezwłocznie zgłosić to do dziekanatu.
Złożenie ślubowania jest warunkiem otrzymania legitymacji studenckiej i zaświadczenia o studiowaniu oraz korzystania z konta studenta w USOSweb i aplikacji Mobilny USOS.
mLegitymacja
Od 1 lipca 2025 roku podstawowym dokumentem potwierdzającym status studenta, dla osób posiadających numer PESEL, jest mobilna legitymacja dostępna w aplikacji mObywatel.
Osoby rozpoczynające studia w roku akademickim 2025/2026 będą mogły korzystać z mLegitymacji po złożeniu ślubowania. Jest ona bezpłatna.
Zamówienie mLegitymacji studenckiej możliwe jest za pośrednictwem aplikacji Mobilny USOS (Mobilny USOS 2.0) lub na stronie USOSweb. Służy do tego specjalny moduł o nazwie mLegitymacja.
Osoby, którym nie nadano numeru PESEL oraz osoby, które chcą posiadać równocześnie tradycyjne, plastikowe karty procesowe – Elektroniczna Legitymacja Studencka (ELS), będą mogły je otrzymać na wniosek. Taki wniosek można złożyć we właściwym, dla wybranego kierunku, Dziekanacie.
Warunkiem koniecznym otrzymania tradycyjnej legitymacji jest dokonanie opłaty w wysokości 22 PLN na indywidualny numer konta bankowego dostępny w systemie USOSweb.
Wszystkie legitymacje wydane do tej pory (ważne w tym dniu) zachowują ważność i powinny być przedłużane na dotychczasowych zasadach.
Ogólnouczelniana inauguracja roku akademickiego 2025/2026 odbędzie się 1 października 2025 r. o godz. 11:00 w Auli UMK (ul. Gagarina 11, Toruń) i będzie też transmitowana przez UMK TV.
- Studenci kampusu toruńskiego
- Studenci Collegium Medicum UMK w Bydgoszczy