Wybory
Solidarni z Ukrainą - ми з Вами

Programowanie Zespołowe 2.0

Logotypy: Fundusze Europejskie – Wiedza Edukacja Rozwój, Unia Europejska – Europejski Fundusz Społeczny

Programowanie Zespołowe 2.0

Okres realizacji projektu: 01.10.2017 r. - 30.06.2019 r.
Oś priorytetowa: III Szkolnictwo wyższe dla gospodarki i rozwoju
Działanie: 3.1 Kompetencje w szkolnictwie wyższym
Całkowita wartość projektu: 210 675,00 zł, w tym dofinansowanie z EFS: 192 435,00 zł

Cele projektu:
Celem projektu jest podniesienie kompetencji w zakresie komunikowania się, współpracy, myślenia krytycznego i kreatywnego oraz rozwiązywania problemów i działania innowacyjnego u 54 osób (18K/36M) uczących się w szkołach ponadgimnazjalnych województwa kujawsko-pomorskiego przez ich udział w niekonwencjonalnych
i nowatorskich modułach zajęć obejmujących sposoby i metody rozbudzenia w młodzieży ciekawości, kreatywności i chęci pogłębiania wiedzy i wykorzystujących zasoby uczelni (m.in. kadrę dydaktyczną, laboratoria komputerowe) na Wydziale Matematyki i Informatyki Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu.

Planowane efekty (produkty/rezultaty):

  1. Liczba osób, które podniosły kompetencje w ramach działań uczelni wspartych z EFS – 54
  2. Liczba osób, które dzięki działaniom dydaktycznym w wymiarze 80 godzin prowadzonym
    na Wydziale Matematyki i Informatyki UMK podniosły kompetencje w zakresie komunikowania się, współpracy,
    myślenia krytycznego i kreatywnego oraz rozwiązywania problemów i działania innowacyjnego – 54
  3. Liczba osób objętych kursami edukacyjnymi w ramach realizacji trzeciej misji uczelni – 60
  4. Liczba osób będących uczniami szkół ponadgimnazjalnych objętych kursem Programowanie Zespołowe – 60
  5. Liczba osób objętych szkoleniami /doradztwem w zakresie kompetencji cyfrowych – 60
  6. Liczba projektów informatycznych utworzonych w ramach działań w projekcie – 12
  7. Liczba ramowych scenariuszy realizacji projektów zespołowych dla młodzieży szkolnej – 12
  8. Liczba osób, którym zapewniono poczęstunek podczas zajęć - 60

Opis projektu:

Projekt polega na podniesieniu kompetencji w zakresie:

  1. Umiejętności informatycznych,
  2. Pracy zespołowej i współpracy z innymi,
  3. Projektowania złożonych systemów informatycznych,
  4. Praktycznej analizy i interpretacji kodów źródłowych,
  5. Stosowania zasad logicznego i analitycznego myślenia,
  6. Systematycznej pracy i pozytywnego podejścia do trudności stojących na drodze do realizacji założonego celu,
  7. Dotrzymywania terminów i dbałości o szczegóły,
  8. Komunikatywności w realizacji powierzonych zadań,
  9. Radzenia sobie z konfliktami w grupie,
  10. Pracy indywidualnej zorientowanej na zlecone zadanie i odpowiedzialności za nie.

Uczniowie równolegle przejdą intensywne szkolenia z zakresu technologii realizacji projektu (kurs Nowe Technologie) prowadzone przez ich opiekunów, przedstawią
gotowy projekt podczas publicznej prezentacji, odpowiedzą na pytania go dotyczące - zadawane przez publiczność i członków
Komisji Programowania Zespołowego. Komisja oceni zawartość merytoryczną projektu i sposób jego publicznej prezentacji, podejmie decyzję o akceptacji przygotowanej pracy i utworzy raport. W efekcie powstaną
przygotowane ramowe scenariusze realizacji projektów zespołowych dla młodzieży szkolnej.

Więcej informacji na stronie projektu: https://www.mat.umk.pl/fundusze-europejskie-programowanie-zespolowe-2.0

Koordynator projektu: dr Bartosz Ziemkiewicz
Opiekun projektu w DZFS:
mgr Katarzyna Słomska
pok.: 113 tel.
tel.: (0-56) 611-26-89
fax: 611-49-84
e-mail: kslomska@umk.pl


Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego