Dział Finansowy
Gagarina 11, 87-100 Toruń- tel.: 56 611-4459
- e-mail: dfinans@umk.pl
Więcej informacji dla pracowników
Do zadań należy dokonywanie operacji finansowych związanych z działalnością Uniwersytetu, zapewnienie ich legalności, rzetelności i prawidłowości, kontrolowanie i koordynowanie prawidłowości obiegu dokumentów finansowo-księgowych, prowadzenie gospodarki pieniężnej i finansowej oraz wsparcie Działu Księgowości w zakresie kontroli prawidłowości zapisów w księgach rachunkowych Uniwersytetu, w szczególności:
- w zakresie gospodarki pieniężnej – bieżące i terminowe prowadzenie rozliczeń pieniężnych z dostawcami, odbiorcami, pracownikami oraz innymi instytucjami;
- w zakresie gospodarki finansowej – prowadzenie ewidencji finansowo-księgowej, syntetycznej i analitycznej, operacji gospodarczych na podstawie dokumentów finansowo-księgowych, dotyczących:
- nakładów inwestycyjnych według poszczególnych projektów,
- środków pieniężnych, w tym rozrachunków bankowych,
- rozrachunków z dostawcami, odbiorcami, pracownikami, doktorantami i studentami Uniwersytetu oraz innymi instytucjami,
- kosztów w układzie rodzajowym oraz kalkulacyjnym, w odniesieniu do działalności dydaktycznej, badawczej, wydziałowej, międzywydziałowej, usługowej, pomocniczej, bytowej, socjalnej oraz ogólnej,
- rozliczeń międzyokresowych oraz produkcji nierozliczonej,
- przychodów, w odniesieniu do źródeł finansowania kosztów,
- funduszy Uniwersytetu, przewidzianych przepisami ustawy prawo o szkolnictwie wyższym i nauce oraz statutu;
- wynagrodzeń pracowników,
- rozliczeń stypendiów studentów, doktorantów oraz pracowników Uniwersytetu,
- projektów finansowanych z funduszy strukturalnych, programów międzynarodowych oraz innych źródeł krajowych i zagranicznych;
- kontrola poprawności operacji gospodarczych, w zakresie formalno-rachunkowym.
Kierownik - mgr Maria Jagielska
- pok.: 104
- tel.: 56 611-4459
- e-mail: marias@umk.pl
Z-ca Kierownika - mgr Dorota Chłodowska
- pok.: 108
- tel.: 56 611-4231
- e-mail: chdorota@umk.pl
- Koordynacja prac Sekcji Finansowej.
- Rozliczanie krajowego zakupu materiałów, usług, środków trwałych, WNiP, kosztów podróży krajowych dotyczących uczelni badawczej oraz prowadzenie ewidencji wydatków finansowych IDUB.
- Rozliczanie wybranych inwestycji ogólnouczelnianych.
- Rozliczanie faktur za energię elektryczną.
- Rozliczanie faktur za telefony stacjonarne i komórkowe.
SEKCJA FINANSOWA
Kierownik - mgr Dorota Chłodowska
- tel.: 56 611-4231
- Koordynacja prac Sekcji Finansowej.
- Rozliczanie krajowego zakupu materiałów, usług, środków trwałych, WNiP, kosztów podróży krajowych dotyczących uczelni badawczej oraz prowadzenie ewidencji wydatków finansowych IDUB.
- Rozliczanie wybranych inwestycji ogólnouczelnianych.
- Rozliczanie faktur za energię elektryczną.
- Rozliczanie faktur za telefony stacjonarne i komórkowe.
Pracownicy
- specjalista - licencjat Alicja Bernaciak
- pok.: 108
- tel.: 56 611-4940
- e-mail: abernaciak@umk.pl
- Prowadzenie ewidencji finansowej krajowych i zagranicznych zakupów materiałów, usług, środków trwałych, WNiP oraz kosztów krajowych podróży służbowych z przydzielonych jednostek Uniwersytetu:
- Wydział Teologiczny,
- Uniwersyteckie Centrum Języków Obcych,
- Collegium Humanisticum,
- Domy Studenckie i Domy Akademickie,
- Zespół Adminstracyjno-Techniczny Lwowska 1.
- Rozliczanie zagranicznych podróży służbowych dla wybranych jednostek.
- Prowadzenie rejestru zaliczek pobranych przez pracowników na wyjazdy zagraniczne.
- Opracowywanie dokumentów związanych z przyjazdem gości zagranicznych dla wybranych jednostek.
- Rozliczanie faktur za energię cieplną.
- Rozliczanie faktur finansowanych z remontów centralnych UMK.
- Sprawozdawczość na potrzeby GUS (DNU-K).
- Prowadzenie ewidencji finansowej krajowych i zagranicznych zakupów materiałów, usług, środków trwałych, WNiP oraz kosztów krajowych podróży służbowych z przydzielonych jednostek Uniwersytetu:
- specjalista - mgr Bartłomiej Kaczorowski
- pok.: 302
- tel.: 56 611-4223
- e-mail: kaczorowskib@umk.pl
- Prowadzenie ewidencji finansowej krajowych i zagranicznych zakupów materiałów, usług, środków trwałych, WNiP oraz kosztów krajowych podróży służbowych z przydzielonych jednostek Uniwersytetu:
- Wydział Humanistyczny,
- Wydział Sztuk Pięknych.
- Rozliczanie faktur za wodę.
- Rozliczanie zwrotu wadiów.
- Prowadzenie ewidencji finansowej krajowych i zagranicznych zakupów materiałów, usług, środków trwałych, WNiP oraz kosztów krajowych podróży służbowych z przydzielonych jednostek Uniwersytetu:
- specjalista - mgr Anita Leskiewicz
- pok.: 106
- tel.: 56 611-4222
- e-mail: azak@umk.pl
- Prowadzenie ewidencji finansowej krajowych i zagranicznych zakupów materiałów, usług, środków trwałych, WNiP oraz kosztów krajowych podróży służbowych z przydzielonych jednostek Uniwersytetu:
- Wydział Nauk Ekonomicznych i Zarządzania,
- Uniwersyteckie Centrum Sportowe,
- Interdyscyplinarne Centrum Nowoczesnych Technologii,
- Fundusz Wsparcia Osób Niepełnosprawnych.
- Ewidencja i rozliczanie stypendiów: studenckich i doktoranckich z Funduszu Stypendialnego oraz z NAWA.
- Prowadzenie ewidencji księgowej oraz ewidencji wydatków finansowych wybranych projektów z funduszy strukturalnych.
- Prowadzenie ewidencji finansowej krajowych i zagranicznych zakupów materiałów, usług, środków trwałych, WNiP oraz kosztów krajowych podróży służbowych z przydzielonych jednostek Uniwersytetu:
- specjalista - mgr Anna Mita
- pok.: 106
- tel.: 056 611-4222
- e-mail: amita@umk.pl
- Prowadzenie ewidencji finansowej krajowych i zagranicznych zakupów materiałów, usług, środków trwałych, WNiP oraz kosztów krajowych podróży służbowych z przydzielonych jednostek Uniwersytetu:
- Wydział Chemii,
- Bibiblioteka Uniwersytecka,
- Archiwum,
- Dział Remontowy.
- Prowadzenie ewidencji finansowej krajowych i zagranicznych zakupów materiałów, usług, środków trwałych, WNiP oraz kosztów krajowych podróży służbowych z przydzielonych jednostek Uniwersytetu:
- specjalista - mgr Justyna Pieciun
- Gagarina 11, 87-100 Toruń
- pok.: 303
- tel.: 56 611-4803
- e-mail: jpieciun@umk.pl
- Prowadzenie ewidencji finansowej krajowych i zagranicznych zakupów materiałów, usług, środków trwałych, WNiP oraz kosztów krajowych podróży służbowych z przydzielonych jednostek Uniwersytetu:
- Wydział Nauk Biologicznych i Weterynaryjnych,
- Administracja Centralna ( środki Kanclerza),
- Przychodnia Weterynaryjna,
- Akademickie Centrum Kultury i Sztuki “Od Nowa”,
- Aula UMK.
- Prowadzenie ewidencji księgowej oraz ewidencji wydatków finansowych wybranych projektów z funduszy strukturalnych.
- Prowadzenie ewidencji finansowej krajowych i zagranicznych zakupów materiałów, usług, środków trwałych, WNiP oraz kosztów krajowych podróży służbowych z przydzielonych jednostek Uniwersytetu:
- specjalista - mgr Justyna Podsiadła
- pok.: 303
- tel.: 56 611-4803
- e-mail: j.podsiadla@umk.pl
- Prowadzenie ewidencji finansowej krajowych i zagranicznych zakupów materiałów, usług, środków trwałych, WNiP oraz kosztów krajowych podróży służbowych z przydzielonych jednostek Uniwersytetu:
- Wydział Filozofii i Nauk Społecznych,
- Uczelniane Centrum Informatyczne,
- Dział Promocji i Informacji UMK,
- Dział Energetyczny,
- Samorząd Studencki,
- Samorząd Doktorancki,
- Uniwersytecki Ośrodek Wsparcia i Rozwoju Osobistego,
- Kopernikański Ośrodek Integracji ( KOI),
- środki JM Rektora.
- Prowadzenie ewidencji finansowej krajowych i zagranicznych zakupów materiałów, usług, środków trwałych, WNiP oraz kosztów krajowych podróży służbowych z przydzielonych jednostek Uniwersytetu:
- specjalista - mgr Marta Serowska
- pok.: 302
- tel.: 56 611-4223
- e-mail: marta.serowska@umk.pl
- Prowadzenie ewidencji finansowej krajowych i zagranicznych zakupów materiałów, usług, środków trwałych, WNiP oraz kosztów krajowych podróży służbowych z przydzielonych jednostek Uniwersytetu:
- Wydział Fizyki, Astronomii i Informatyki Stosowanej,
- Dział Zakupów,
- Dział Transportu.
- Rozliczanie faktur za bilety komunikacji miejskiej.
- Rozliczanie faktur za gaz.
- Rozliczanie ryczałtów za używanie prywatnego samochodu w celach służbowych.
- Prowadzenie ewidencji finansowej krajowych i zagranicznych zakupów materiałów, usług, środków trwałych, WNiP oraz kosztów krajowych podróży służbowych z przydzielonych jednostek Uniwersytetu:
- specjalista - Marzenna Skowrońska
- pok.: 108
- tel.: 56 611-4940
- e-mail: mskowronska70@umk.pl
- Prowadzenie ewidencji finansowej krajowych i zagranicznych zakupów materiałów, usług, środków trwałych, WNiP oraz kosztów krajowych podróży służbowych z przydzielonych jednostek Uniwersytetu:
- Wydział Prawa i Administracji,
- Głos Uczelni,
- Biuro Karier,
- Radio Sfera.
- Rozliczanie zagranicznych podróży służbowych dla wybranych jednostek.
- Prowadzenie rejestru zaliczek pobranych przez pracowników na wyjazdy zagraniczne.
- Opracowywanie dokumentów związanych z przyjazdem gości zagranicznych dla wybranych jednostek.
- Analiza i uzgadnianie konta 235 - karty płatnicze krajowe.
- Prowadzenie ewidencji finansowej krajowych i zagranicznych zakupów materiałów, usług, środków trwałych, WNiP oraz kosztów krajowych podróży służbowych z przydzielonych jednostek Uniwersytetu:
- specjalista - mgr Agnieszka Szwenkiel
- pok.: 108
- tel.: 56 611-4231
- e-mail: aszwenkiel@umk.pl
- Prowadzenie ewidencji finansowej krajowych i zagranicznych zakupów materiałów, usług, środków trwałych, WNiP oraz kosztów krajowych podróży służbowych z przydzielonych jednostek Uniwersytetu:
- Wydział Nauk o Polityce i Bezpieczeństwie,
- Kancelaria,
- Wydawnictwo Naukowe,
- Hotel Uniwersytecki,
- Bursa Uniwersyteckiego Liceum Ogólnokształcącego,
- Wydział Nauk Historycznych,
- Centrum Przedsiębiorczości Akademickiej i Transferu Technologii.
- Prowadzenie ewidencji księgowej oraz ewidencji wydatków finansowych wybranych projektów z funduszy strukturalnych.
- Prowadzenie ewidencji finansowej krajowych i zagranicznych zakupów materiałów, usług, środków trwałych, WNiP oraz kosztów krajowych podróży służbowych z przydzielonych jednostek Uniwersytetu:
- specjalista - mgr Justyna Trzpil
- pok.: 106
- tel.: 56 611-4222
- e-mail: justysal@umk.pl
- Prowadzenie ewidencji finansowej krajowych i zagranicznych zakupów materiałów, usług, środków trwałych, WNiP oraz kosztów krajowych podróży służbowych z przydzielonych jednostek Uniwersytetu:
- Wydział Nauk o Ziemi i Gospodarki Przestrzennej,
- Wydział Matetmatyki i Informatyki,
- Centrum Badań Nieliniowych im. J. Schaudera,
- Centrum Badań Zmian Klimatu,
- Ośrodek Analiz Statystycznych,
- Szkoła Doktorska Nauk Humanistycznych, Teologicznych i Artystycznych,
- Interdyscyplinarna Szkoła Doktorska Nauk Społecznych,
- Interdyscyplinarna Szkoła Doktorska Academia Copernicana,
- Szkoła Doktorska Nauk Ścisłych i Przyrodniczych.
- Prowadzenie ewidencji finansowej krajowych i zagranicznych zakupów materiałów, usług, środków trwałych, WNiP oraz kosztów krajowych podróży służbowych z przydzielonych jednostek Uniwersytetu:
SEKCJA OBSŁUGI PROJEKTÓW
Kierownik - mgr Marcin Gwiździel
- tel.: 56 611-4961
- Koordynacja prac Sekcji Obsługi Projektów.
- Obsługa księgowa i finansowa projektów finansowanych z funduszy strukturalnych, programów międzynarodowych i NAWA.
Pracownicy
- specjalista - mgr Lidia Drewniak
- pok.: 109
- tel.: 56 611-4347
- e-mail: l.gdaniec@umk.pl
- Obsługa księgowa i finansowa projektów finansowanych z funduszy strukturalnych, programów międzynarodowych i NAWA.
- specjalista - mgr Katarzyna Fidos-Kozłowska
- pok.: 113
- tel.: 56 611-4711
- e-mail: kasia197937@umk.pl
- Obsługa księgowa i finansowa projektów finansowanych z funduszy strukturalnych, programów międzynarodowych i NAWA.
- specjalista - mgr Iwona Krajewska
- pok.: 113
- tel.: 56 611-4707
- e-mail: iwona.krajewska@umk.pl
- Obsługa księgowa i finansowa projektów finansowanych z funduszy strukturalnych, programów międzynarodowych i NAWA.
- specjalista - mgr Sylwia Matłosz
- pok.: 113
- tel.: 56 611-4711
- e-mail: sylwiam@umk.pl
- Obsługa księgowa i finansowa projektów finansowanych z funduszy strukturalnych, programów międzynarodowych i NAWA.
- specjalista - mgr Aleksandra Pakuła
- pok.: 109
- tel.: 56 611-4347
- e-mail: apakula@umk.pl
- Realizacja przelewów z tytułu zobowiązań zagranicznych.
- Przyjmowanie, sprawdzanie pod względem formalnym i rachunkowym oraz księgowanie faktur zagranicznych z UE i spoza UE, wystawianie dokumentów wewnętrznych opodatkowania do WNT oraz importu usług.
- Wprowadzanie kontrahentów zagranicznych do bazy oraz edycja danych istniejących już kontrahentów.
- Identyfikacja podatku u źródła oraz pozyskiwanie certyfikatów rezydencji podatkowej kontrahentów.
- Sprawozdawczość na potrzeby US z tytułu podatku u źródła (IFT i CIT 10Z).
- Uzgadnianie i analiza kont: 207 - rozrachunki z tytułu inwestycji w walucie oraz 211 - rozrachunki z dostawcami w walucie.
- specjalista - mgr Magdalena Stysiek
- pok.: 109
- tel.: 56 611-4347
- e-mail: mstysiek@umk.pl
- Realizacja przelewów z tytułu zobowiązań zagranicznych.
- Przyjmowanie, sprawdzanie pod względem formalnym i rachunkowym oraz księgowanie faktur zagranicznych z UE i spoza UE, wystawianie dokumentów wewnętrznych opodatkowania do WNT oraz importu usług.
- Wprowadzanie kontrahentów zagranicznych do bazy oraz edycja danych istniejących już kontrahentów.
- Identyfikacja podatku u źródła oraz pozyskiwanie certyfikatów rezydencji podatkowej kontrahentów.
- Sprawozdawczość na potrzeby US z tytułu podatku u źródła (IFT i CIT 10Z).
- Analiza i uzgadnianie kont: 207 - rozrachunki z tytułu inwestycji w walucie oraz 211 - rozrachunki z dostawcami w walucie.
- specjalista - mgr Natalia Szymańska
- pok.: 109
- tel.: 56 611-4961
- e-mail: n.szymanska@umk.pl
- Obsługa księgowa i finansowa projektów finansowanych z funduszy strukturalnych, programów międzynarodowych i NAWA.