Dział Dydaktyki
Kierownik - mgr Wojciech Cukrowski
- Gagarina 11, 87-100 Toruń
- pok.: 408
- tel.: 56 611-4949
- e-mail: wojcuk@umk.pl
- Studenci studiów niestacjonarnych - sprawy regulaminowe, opłaty za studia
- Pomoc materialna dla studentów i uczestników studiów doktoranckich
- Sprawozdawczość - sprawozdania dotyczące pomocy materialnej (S-11)
- Konkurs na najlepszego absolwenta, studenta i studenta-sportowca
- Rekrutacja na studia
- Dokumenty stwierdzające wykształcenie - uwierzytelnianie dokumentów stwierdzających wykształcenie do obrotu prawnego z zagranicą
Z-ca Kierownika - mgr Hanna Osial
- Gagarina 11, 87-100 Toruń
- pok.: 406
- tel.: 56 611-4515
- e-mail: haos@umk.pl
- Rekrutacja na studia - organizacja przebiegu rekrutacji, współpraca z Uczelnianą Komisją Rekrutacyjną, Odwoławczą Komisją Rekrutacyjną, Uczelnianym Centrum Informatycznym oraz Działem Promocji i Informacji UMK, wprowadzanie informacji na strony www
- Sprawozdawczość - sprawozdania z przebiegu rekrutacji (EN-1)
- Obserwatorzy matur - współpraca z Okręgową Komisją Egzaminacyjną
SEKCJA OBSŁUGI SYSTEMÓW INFORMATYCZNYCH
Kierownik - dr Ewa Kurkowska
- Gagarina 11, 87-100 Toruń
- pok.: 418
- tel.: 56-611-22-75
- e-mail: ekur@umk.pl
Pracownicy
- starszy specjalista - mgr Katarzyna Laskowska
- tel.: 56 611-43 57
- e-mail: kalaskowska@umk.pl
- przygotowywanie dla władz UMK, wydziałów oraz innych jednostek dydaktycznych raportów dotyczących badań realizowanych w ramach Wewnętrznego Systemu Zapewniania Jakości Kształcenia i Organizacji Pracy UMK oraz analiza danych, w tym wykonywanie zadań analityka w procesach: oceny zajęć dydaktycznych, badania satysfakcji studentów, badania satysfakcji pracowników, identyfikacji oczekiwań studentów oraz poziomu ich spełniania, współpraca z Działem Zawodowej Promocji Studentów i Absolwentów UMK w zakresie realizacji procesu badania losów absolwentów,
- współpraca z Uczelnianą Radą ds. Jakości Kształcenia, Zespołem Monitorującym, osobami zaangażowanymi w procesy jakości na wydziałach i w jednostkach ogólnouczelnianych, z wydziałowymi koordynatorami ds. jakości oraz Uniwersyteckim Centrum Informatycznym w ramach Wewnętrznego Systemu Zapewniania Jakości Kształcenia i Organizacji Pracy UMK,
- udział w spotkaniach poświęconych jakości kształcenia oraz przygotowywanie niezbędnych analiz i informacji na te spotkania,
- wspieranie prowadzonych na wydziałach procesów akredytacji państwowej i środowiskowej, w tym w szczególności: przygotowywanie i aktualizacja danych dotyczących kształcenia w UMK, współpraca z jednostkami UMK w zakresie pozyskiwania i przygotowania danych,
- przygotowywanie danych i raportów dla władz UMK dotyczących kształcenia,
- aktualizacja informacji dotyczących kształcenia, w tym również jakości kształcenia na stronach internetowych UMK.
- starszy specjalista - mgr Martyna Morenc
- Bibioteka Uniwersytecka, ul. Gagarina 13, 87-100 Toruń
- pok.: 100 J
- tel.: 56 611-27-97
- e-mail: martynag@umk.pl
SEKCJA ORGANIZACJI DYDAKTYKI
- tel.: 56 611 4907
- e-mail: karoch@umk.pl
Do zadań należy obsługa spraw związanych z procesem kształcenia (kampus toruński), w szczególności:
- koordynacja obsługi administracyjnej i wsparcie wydziałów kampusu toruńskiego w zakresie przebiegu procedur akredytacyjnych Polskiej Komisji Akredytacyjnej, zmian w programach studiów wyższych i podyplomowych, tworzenia i likwidacji studiów wyższych i specjalności.
- koordynacja i obsługa administracyjna prac Komisji ds. Kształcenia i Uczelnianej Rady ds. Jakości oraz badań w systemie jakości.
- koordynacja przebiegu rekrutacji na studia wyższe.
- nadzór nad obsługą preliminarzy dla studiów podyplomowych i kursów.dbałość o zgodność wewnętrznych aktów prawnych i procedur związanych z procesem kształcenia z obowiązującymi przepisami prawa oraz nadzór nad działaniem stron informacyjnych, związanych z procesem dydaktycznym i rekrutacyjnym w Uczelni.
Kierownik - mgr Karolina Rochnowska
- Gagarina 11, 87-100 Toruń
- pok.: 414
- tel.: 56 611-4907
- e-mail: karoch@umk.pl
Pracownicy
- starszy specjalista - mgr Magdalena Anulewicz-Poczyńska
- Gagarina 11, 87-100 Toruń
- pok.: 411
- tel.: 56 611-47-51
- e-mail: Magdalena.Anulewicz-Poczynska@umk.pl
- obsługa administracyjna i wsparcie wydziałów kampusu toruńskiego w zakresie przebiegu procedur akredytacyjnych Polskiej Komisji Akredytacyjnej, zmian w programach studiów wyższych, tworzenia i likwidacji studiów wyższych i specjalności dla: Wydziału Nauk Biologicznych i Weterynaryjnych, Wydziału Nauk o Ziemi i Gospodarki Przestrzennej, Wydziału Sztuk Pięknych.
- koordynacja działań w procesach badań w systemie jakości w zakresie: oceny zajęć dydaktycznych, badania satysfakcji studentów i pracowników, badania satysfakcji uczestników studiów podyplomowych, hospitacji, działań doskonalących oraz obsługa administracyjna Uczelnianej Rady ds. Jakości.
- specjalista - mgr Joanna Cichowicz
- Gagarina 11, 87-100 Toruń
- pok.: 309
- tel.: 56 611 49 07
- e-mail: j.cichowicz@umk.pl
- starszy specjalista - mgr Joanna Świerad
- pok.: 411
- tel.: 56 611-4968
- e-mail: j.swierad@umk.pl
- obsługa administracyjna i wsparcie wydziałów kampusu toruńskiego w zakresie przebiegu procedur akredytacyjnych Polskiej Komisji Akredytacyjnej, zmian w programach studiów wyższych, tworzenia i likwidacji studiów wyższych i specjalności dla: Wydziału Chemii, Wydziału Fizyki, Astronomii i Informatyki Stosowanej, Wydziału Matematyki i Informatyki, Wydziału Teologicznego.
- administracja bazy danych ‘repozytorium efektów uczenia się’, strony informacyjnej o kierunkach studiów dla kandydatów na studia oraz stron informacyjnych Sekcji Organizacji Dydaktyki.
- obsługa administracyjna Komisji ds. Kształcenia UMK.
- prowadzenie zestawień i statystyk związanych z kierunkami studiów.
- wprowadzanie danych w zakresie zarządzania kierunkami studiów do systemu POLON oraz przesyłanie informacji, dotyczących tworzenia, uruchamiania i likwidacji studiów, dla Ministerstwa Nauki i Polskiej Komisji Akredytacyjnej.
- koordynacja przygotowania przez Sekcję Organizacji Dydaktyki materiałów na Senat oraz Zarządzeń Rektora.
- prowadzenie spraw związanych z poświadczaniem przygotowania pedagogicznego.
- starszy specjalista - mgr Magdalena Walenciak
- Gagarina 11, 87-100 Toruń
- pok.: 413
- tel.: 56 611-4906
- e-mail: magdaw@umk.pl
- Uczestnicy studiów doktoranckich - stypendia doktoranckie i projakościowe
- Stypendia w ramach programu Inicjatywa Doskonałoci - Uczelnia Badawcza (IDUB)
- Rekrutacja na studia - wprowadzanie do systemu IRK zasad rekrutacji na studia
- Kredyty - ustalanie grupy najlepszych absolwentów studiów doktoranckich
- Komisje lekarskie do orzekania w sprawach urlopów zdrowotnych i zwolnień z udziału w zajęciach wychowania fizyczego ze wzgledu zdrowotnych
- Procedura ukończenia studiów
- Sprawozdawczość - dane dotyczące liczby studentów studiów niestacjonarnych (S-10) oraz liczby stypendiów doktoranckich i projakościowych (S-12)
SEKCJA ROZLICZEŃ DYDAKTYKI
Kierownik - mgr Anna Wiśniewska
- Gagarina11, 87-100 Toruń
- pok.: 407
- tel.: 56 611-4291
- e-mail: annawis@umk.pl
Pracownicy
- specjalista - mgr Monika Bednarska
- pok.: 412
- tel.: 56 611-4286
- e-mail: monikabed@umk.pl
· ocena pod względem formalnym przedstawionych przez wydziały/uniwersyteckie jednostki dydaktyczne kampusu toruńskiego UMK wniosków o powierzenie przeprowadzenia zajęć dydaktycznych objętych programem studiów wyższych, podyplomowych, doktoranckich i w szkołach doktorskich,
· przygotowywanie, na podstawie przedstawionych przez wydziały/uniwersyteckie jednostki dydaktyczne kampusu toruńskiego UMK i zaakceptowanych przez Prorektora ds. Kształcenia wniosków, umów cywilnoprawnych na powierzenie prowadzenia zajęć dydaktycznych objętych programem studiów wyższych, podyplomowych, doktoranckich i w szkołach doktorskich lub realizację innych czynności dydaktycznych na w/w studiach (nauczycielom akademickim zatrudnionym w UMK na stanowiskach w grupie pracowników badawczych; osobom zatrudnionym poza UMK; emerytowanym nauczycielom akademickim – byłym pracownikom UMK; doktorantom UMK, którzy zrealizowali obowiązkowy wymiar praktyk dla całego okresu studiów doktoranckich; osobom posiadającym doświadczenie zdobyte na rynku pracy, w szczególności pracownikom UMK niebędącym nauczycielami akademickimi),
· ocena pod względem formalnym wniosków o przyznanie grantów dydaktycznych, przygotowanie ich do opiniowania Prorektorowi ds. Kształcenia a następnie do akceptacji przez JM Rektora UMK i przygotowywanie umów dla osób, którym przyznane zostały granty dydaktyczne,
· współpraca z Działem Płac UMK na etapie przygotowania umowy umożliwiająca dokonanie przez Dział Płac UMK zgłoszenia umów zlecenia do ZUS oraz sprawdzanie i przekazywanie do Działu Płac UMK wpływających z wydziałów/uniwersyteckich jednostek dydaktycznych kampusu toruńskiego UMK dokumentów i rachunków wystawionych do umów cywilnoprawnych,
· prowadzenie rejestrów sporządzonych umów cywilnoprawnych,
· koordynowanie przygotowania i przekazywania do Archiwum UMK dokumentacji archiwalnej obejmującej działalność Działu Kształcenia.
- specjalista - mgr Paulina Mikołajczyk
- pok.: 412
- tel.: 56 611-4235
- e-mail: p.mikolajczyk@umk.pl
· kontrola rozliczania godzin dydaktycznych ponadwymiarowych oraz innych należności (egzaminy, praktyki, itp.) dla nauczycieli akademickich z Wydziału: Chemii, Matematyki i Informatyki, Fizyki, Astronomii i Informatyki Stosowanej, Nauk Ekonomicznych i Zarządzania, Sztuk Pięknych, Teologicznego, Uniwersyteckiego Centrum Sportowego,
· kontrola planów obciążeń, indywidualnych kart obciążeń dydaktycznych oraz sprawozdań z realizacji zajęć dydaktycznych nauczycieli akademickich z w/w wydziałów i jednostek,
· sprawdzanie prawidłowości tworzenia grup i realizacji przez w/w wydziały i jednostki przepisów dotyczących liczebności grup studenckich,
· sprawdzanie prawidłowości stosowania przez w/w wydziały i jednostki przeliczników określonych w odrębnych przepisach oraz kosztorysach studiów odpłatnych,
· wprowadzenie do systemu Unit 4 TETA dla Działu Płac UMK danych dotyczących wypłat dla nauczycieli akademickich z w/w wydziałów i jednostek,
· prowadzenie kontroli list (wykazów) wypłat dla Wydziału: Nauk Biologicznych i Weterynaryjnych, Nauk o Ziemi i Gospodarki Przestrzennej, Humanistycznego, Filozofii i Nauk Społecznych, Nauk o Polityce i Bezpieczeństwie, Nauk Historycznych, Prawa i Administracji oraz Uniwersyteckiego Centrum Języków Obcych,
· sporządzanie sprawozdań liczbowych i wartościowych z planowanych i zrealizowanych godzin dydaktycznych (pensum oraz godziny ponadwymiarowe),
· obsługa administracyjna procesu związanego z obniżaniem pensum dydaktycznego nauczycieli akademickich i prowadzenie wykazu przyznanych przez Rektora w roku akademickim zniżek pensum dydaktycznego,
· obsługa administracyjna spraw związanych z przygotowywaniem opinii w kwestiach dotyczących kształcenia z wykorzystaniem technik i metod kształcenia na odległość oraz współpraca ze specjalistą ds. e-learningu,
· obsługa administracyjna spraw związanych z przygotowywaniem opinii w kwestiach dotyczących praktyk objętych programem i planem studiów na kierunkach prowadzonych w UMK.
- specjalista - mgr Agata Zawadzka
- pok.: 412
- tel.: 56 611-4235
- e-mail: agata.zawadzka@umk.pl
· kontrola rozliczania godzin dydaktycznych ponadwymiarowych oraz innych należności (egzaminy, praktyki, itp.) dla nauczycieli akademickich z Wydziału: Nauk Biologicznych i Weterynaryjnych, Nauk o Ziemi i Gospodarki Przestrzennej, Humanistycznego, Filozofii i Nauk Społecznych, Nauk o Polityce i Bezpieczeństwie, Nauk Historycznych, Prawa i Administracji oraz Uniwersyteckiego Centrum Języków Obcych,
· kontrola planów obciążeń, indywidualnych kart obciążeń dydaktycznych oraz sprawozdań z realizacji zajęć dydaktycznych nauczycieli akademickich z w/w wydziałów i jednostek,
· sprawdzanie prawidłowości tworzenia grup i realizacji przez w/w wydziały i jednostki, przepisów dotyczących liczebności grup studenckich,
· sprawdzanie prawidłowości stosowania przez w/w wydziały i jednostki, przeliczników określonych w odrębnych przepisach oraz kosztorysach studiów odpłatnych,
· wprowadzenie do systemu Unit 4 TETA dla Działu Płac UMK danych dotyczących wypłat dla nauczycieli akademickich z w/w wydziałów i jednostek,
· prowadzenie kontroli list (wykazów) wypłat dla Wydziału: Chemii, Matematyki i Informatyki, Fizyki, Astronomii i Informatyki Stosowanej, Nauk Ekonomicznych i Zarządzania, Sztuk Pięknych, Teologicznego, Uniwersyteckiego Centrum Sportowego,
· sporządzanie sprawozdań liczbowych i wartościowych z planowanych i zrealizowanych godzin dydaktycznych (pensum oraz godziny ponadwymiarowe)
SEKCJA SPRAW STUDENCKICH
Kierownik - mgr Justyna Roszak
- pok.: 408
- tel.: 56 611-2073
- e-mail: jroszak@umk.pl
- Studenci studiów stacjonarnych - sprawy regulaminowe
- Pomoc materialna dla studentów
- Stypendium ministra dla studentów
- Kredyty studenckie
- Rekrutacja na studia
- Sprawozdawczość - sprawozdania dotyczące liczby studentów stacjonarnych (S-10)
- Uczelniane organizacje studenckie i uczelniane organizacje doktorantów
SEKCJA STYPENDIALNA
Pracownicy
- starszy specjalista - mgr Joanna Zielińska
- pok.: 408
- tel.: 56 611-2073
- e-mail: joanna.zielinska@umk.pl
- Uczestnicy studiów doktoranckich - sprawy regulaminowe
- Rekrutacja na studia - umieszczanie informacji na stronie www
- Pomoc materialna dla studentów
- Decyzje w USOS
- Stypendium ministra dla studentów
- Sprawozdawczość - dane dotyczące doktorantów i doktoratów (S-12)