Wybory
Solidarni z Ukrainą - ми з Вами

Gry matematyczne jako metoda pokonywania deficytów poznawczych w dyskalkulii

Okres realizacji projektu: 24.11.2014 r. - 15.11.2015 r.
Priorytet: 1. Badania i rozwój nowoczesnych technologii
Poddziałanie: 1.1.3 Projekt systemowy pn. Wsparcie systemu zarządzania badaniami naukowymi oraz ich wynikami
Całkowita wartość projektu: 48.811,28 zł, w tym dofinansowanie z EFRR: 41.489,59 zł oraz z BP:  7.321,69 zł.

Opis projektu:
Głównym celem projektu jest włączenie wybitnie uzdolnionych uczniów w proces przygotowania i prowadzenia badań naukowych, aby mogli szybciej rozwinąć warsztat badawczy. Naukowo-popularyzatorskim celem projektu jest stworzenie i przetestowanie wpływu innowacyjnego treningu przy użyciu komputerowych gier matematycznych na wybrane zdolności poznawcze u adolescentów. Trening ten wspomoże rozwój tzw. mentalnej osi liczbowej, kluczowej dla umiejętności arytmetycznych i oceny wielkości liczb.

Uczniowie uczestniczący w projekcie będą zaangażowani w kolejne etapy jego realizacji, zarówno od strony merytorycznego przygotowania, doboru i walidacji metod treningowych (etap 1), jak również rekrutacji i prowadzenia badań (etap 2 – diagnoza, etap 3 – trening innowacyjną grą matematyczną, etap 4 – pomiar efektów treningu). Podczas realizacji projektu uczniowie nabędą umiejętności obsługi nowoczesnych narzędzi badawczych, którymi dysponujemy w naszych laboratoriach Interdyscyplinarnego Centrum Nowoczesnych Technologii UMK (eye-tracker, motion-tracker), rozwiną kompetencje związane z pracą w zespole, organizacyjne w zakresie rekrutacji osób badanych i organizacji badań naukowych. Dzięki uczestnictwu w opracowaniu wyników badań i ich prezentacji na konferencjach (etap 5) rozwiną kompetencje społeczne i naukowe. Rezultatem końcowym będzie publikacja popularnonaukowa oraz przygotowanie publikacji naukowej (która zostanie złożona do recenzji, jednak ze względu na krótki czas realizacji projektu może być opublikowana po zakończeniu projektu). Projekt treściowo związany z komputerowymi metodami treningu ruchowo-poznawczego zapewni silną motywację uczniów i podtrzymanie ich zaangażowania w realizację zadań naukowo-popularyzatorskich.

Koordynator projektu: dr Jacek Matulewski
Opiekun projektu w BZFS:
mgr Edyta Podlewska
pok.: 107
tel.: (0-56) 611-45-91
fax: (0-56) 611-49-84
e-mail: epodlewska@umk.pl

Papier firmowy

 


Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego