Informacje dla kandydatów na studia drugiego stopnia

INFORMACJA DLA KANDYDATÓW, KTÓRZY UBIEGAJĄ SIĘ O PRZYJĘCIE NA STUDIA DRUGIEGO STOPNIA

 

UWAGA!!! 

Kandydaci przyjęci na studia stacjonarne drugiego stopnia w rekrutacji letniej 2025/2026 muszą złożyć rezygnację, aby zostać przyjętym w rekrutacji śródrocznej.

UWAGA!!! 

W w dniu 19 lutego 2026 r. Uczelniana Komisja Rekrutacyjna nie pracuje.

 

InformacjeStudia w Toruniu

Wymagane dokumenty

  1. wydrukowany z systemu Internetowej Rejestracji Kandydatów (IRK) i podpisany formularz podania; przed wydrukowaniem podania kandydat wprowadza do systemu Internetowej Rejestracji Kandydatów (IRK) fotografię zgodną z wymaganiami stosowanymi przy wydawaniu dowodów osobistych,
  2. poświadczoną przez UMK kserokopię dyplomu ukończenia odpowiednich studiów wyższych - oryginał dokumentu do wglądu,
  3. poświadczoną przez UMK kserokopię suplementu do dyplomu - oryginał dokumentu do wglądu lub zaświadczenie wydane przez uczelnię o ocenach uzyskanych w trakcie studiów - osoby, które legitymują się dyplomem lub zaświadczeniem wydanym przez Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu,
  4. formularz z podaniem osoby do kontaktu w sytuacji zagrożenia zdrowia lub życia - dotyczy kandydatów, którzy wypełnili formularz.

    Uwaga! Suplement należy złożyć tylko w przypadku, gdy jest wymagany w szczegółowych akty prawne zgodnie z załącznikami do uchwały Nr 45 z dnia 25 czerwca 2024 r. w sprawie warunków i trybu rekrutacji na pierwszy rok studiów w roku akademickim 2025/2026 (ze zm.),

 

Dyplom wydany za granicą

W przypadku, gdy dyplom ukończenia studiów wyższych został wydany za granicą, kandydat składa poświadczoną przez UMK kserokopię uwierzytelnionego lub opatrzonego apostille oryginału dokumentu, uprawniającego do ubiegania się o przyjęcie na studia drugiego stopnia w państwie, w którym został wydany i który został uznany za równoważny z odpowiednim polskim dyplomem uprawniającym do ubiegania się o podjęcie studiów drugiego stopnia oraz jego przysięgłe tłumaczenie na język polski – oryginał dokumentu do wglądu.

Do dyplomu uzyskanego za granicą kandydat zobowiązany jest dołączyć informację o uzyskanych uprawnieniach do kontynuacji nauki na odpowiednim poziomie w państwie, w którego systemie edukacji wydano dyplom, w tym o uprawnieniach do ubiegania się o przyjęcie na studia wyższe oraz o zakresie tych uprawnień. Dokument powinien być wydany lub potwierdzony przez uczelnię lub instytucję edukacyjną albo przez władze oświatowe państwa, na którego terytorium lub w którego systemie edukacji wydano dyplom ukończenia studiów. Dyplom uczelni wyższej musi być zalegalizowany, przetłumaczony i uznany w Polsce za równoważne z odpowiednim polskim dyplomom. W przypadku gdy dyplom ukończenia studiów uzyskany za granicą podlega uznaniu w Polsce, w trybie nostryfikacji przez radę jednostki organizacyjnej uczelni, kandydat jest zobowiązany przedstawić zaświadczenie stwierdzające jego równorzędność z odpowiednim polskim dyplomem ukończenia studiów wyższych, w jak najkrótszym terminie, ale nie dłuższym niż do dnia 30 marca br. W przypadku niedopełnienia tego wymogu student zostanie skreślony z listy studentów.

Termin składania dokumentów

od 09.02.2026 r. (poniedziałek) - 17.02.2026 r. (wtorek)  godz. 14.59

Miejsce składania dokumentów

REKTORAT (parter, pokój 21), ul. Gagarina 11

Adres przesłania dokumentów

Uczelniana Komisja Rekrutacyjna UMK
ul. Gagarina 11
87-100 Toruń

 

UWAGA!!!

Kandydatowi, który został przyjęty na studia (po złożeniu wymaganych dokumentów) wystawiana jest mLegitymacja, którą każdy otrzyma po złożeniu ślubowania. Kandydat za wystawienie mLegitymacji nie uiszcza opłaty.

Kandydat, który ubiega się o wystawienie Elektronicznej Legitymacji Studenckiej w postaci plastikowej karty procesorowej, jest zobowiązany do wpłacenia 22 PLN na to samo konto, na które wpłacał opłatę rekrutacyjną.