Konferencja

Perspektywy rozwoju dziecka: interakcje społeczne i uczenie się od innych

20.06.2025 - 21.06.2025 - Toruń

www: http://www.intermind.edu.pl

Katedra Kognitywistyki i Instytut Psychologii
87-100 Toruń, ul. Jurija Gagarina 39
609315541


Toruńskie Koło Kognitywistyczne
Child Communication Lab UMK
Polskie Towarzystwo Kognitywistyki
Centrum InterMind


Doktor habilitowany, profesor UMK Arkadiusz Gut
e-mail: arkadiusz.gut@umk.pl
Profesor, doktor habilitowany Marta Białecka
e-mail: marta.bialecka@umk.pl


Doktor Andrzej Zykubek
e-mail: andrzej.zykubek@umk.pl
telefon: 56 611 41 80
Doktor Joanna Płotnikowska
e-mail: joanna.plotnikowska@umk.pl
telefon: 56 611 41 80
Magister Jakub Janczura
e-mail: janczi0102@umk.pl
telefon: 692706039
Magister Magdalena Szmytke
e-mail: magdalenaszmytke@umk.pl
telefon: 56 611 41 80


Perspektywy rozwoju dziecka: Uczenie się społeczne i interakcje to międzynarodowa, interdyscyplinarna konferencja organizowana przez Wydział Kognitywistyki oraz Instytut Psychologii Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu, Polska. Wydarzenie będzie skupiać badaczy zajmujących się tym, jak dzieci rozumieją świat społeczny poprzez interakcje z innymi na poziomie indywidualnym, dydaktycznym i kulturowym. Centralnymi zagadnieniami konferencji są pytania dotyczące tego, jak dzieci oceniają wiarygodność informacji od innych, rozwijają teorię umysłu (ToM), koordynują emocjonalnie i behawioralnie z opiekunami oraz używają języka do poruszania się w środowiskach społecznych. Program obejmuje także referaty dotyczące synchronizacji neuronalnej i behawioralnej między dziećmi a opiekunami oraz neurobiologicznych podstaw społecznego uczenia się i poznania w wczesnym rozwoju. Konferencja promuje międzydyscyplinarny dialog między psychologią rozwojową, kognitywistyką, neurobiologią i pokrewnymi dziedzinami, eksplorując rozwojowe korzenie zaufania, komunikacji, mentalizacji, rozumienia emocji i uczenia się kulturowego. Poprzez wykłady główne, sesje tematyczne i otwarte dyskusje spotkanie będzie podkreślać zarówno podstawowe, jak i nowatorskie badania nad tym, w jaki sposób interakcje społeczne kształtują rozwijający się umysł.

«powrót