Wybory
Solidarni z Ukrainą - ми з Вами

Projekty gier z potencjałem

2018-03-29

Cztery studenckie projekty gier zostały wyróżnione w konkursie organizowanym przez Wydział Sztuk Pięknych UMK oraz Wydział Fizyki, Astronomii i Informatyki Stosowanej UMK we współpracy z firmą Vivid Games.

Zadanie uczestników polegało na przygotowaniu koncepcji gry na urządzenia mobilne lub gry wieloplatformowej wraz z propozycją jej opracowania plastycznego. Konkurs podsumowano 26 marca, a najlepsze okazały się projekty studentek WSzP:

  • „Speedrun” Roksany Sadowskiej i Patrycji Parzych,
  • „Schrupaszcza” Martyny Łazarz i Weroniki Kułakowskiej,
  • „Cherry on the top” Beaty Kozłowskiej i Pauliny Falszewskiej,
  • „Fiubździu” Aliny Śmietany.

Laureatki wyłoniło jury w składzie: prodziekan WFAiIS dr hab. Anna Bartkiewicz i mgr Łukasz Goraczewski z ICNT UMK, przedstawiciele WSzP: dr hab. Nikodem Pręgowski i dr hab. Marcin Jaworski oraz mgr Patryk Hamerlak z Vivid Games.

Nagrodzone projekty powstały w ramach zajęć „Multimedia” w Zakładzie Plastyki Intermedialnej na WSzP pod opieką dr Doroty Chilińskiej i dr. Tomasza Wlaźlaka. Nagrodą w konkursie jest realizacja prototypów dwóch nagrodzonych gier w ramach pracowni zespołowej w sekcji „Tworzenie gier” na II stopniu kierunku informatyka stosowana na WFAiIS.

Opis projektów:

„Schrupaszcza”: głównym bohaterem gry jest owadożerna roślina, wokół której latają i chodzą różne owady. Roślina porusza się, wyginając łodygę na boki, w celu zjedzenia otaczających ją insektów. Celem gry jest zdobycie jak największej liczby punktów poprzez łapanie odpowiednich insektów.

„Speedrun”: jest to projekt gry na urządzenia mobilne, której bohaterem jest mrówka, uciekająca przed pożarem lasu do podziemnego schronu. Gracz steruje owadem, który powoli opada, trzymając się listka pełniącego funkcję spadochronu, począwszy od koron drzew, poprzez wysokie krzewy, trawę, korzenie, kopalnię, a skończywszy na jaskini.

„Fiubździu”: gra rozgrywa się w organizmie człowieka. Poszczególne plansze obrazują funkcje różnych części mózgu, w humorystyczny sposób wyjaśniając jego działanie, przy pomocy zręcznościowych minigier. Każda z nich utrzymana jest w innej stylistyce. Przejście poszczególnych etapów nagradzane jest rysunkami, które na koniec utworzą surrealistyczną historię.

„Cherry on the top”: top platformowa gra 2D. Postacią, którą porusza gracz, jest wisienka. Cukiernik, który przyrządzał piętrowe ciasto, oddzielił ją od jej brata, który stał się tytułową „wisienką na torcie”. Zadaniem gracza jest przedostanie się przez warstwy na szczyt tortu po to, by powrócić do brata wisienki i wspólnie uciec od nadciągającego niebezpieczeństwa, którym jest topnienie warstw tortu, spowodowane przez płonące świeczki.