UMK z nagrodą Genius Universitatis
2017-03-16
Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu znalazł się wśród laureatów konkursu na kreatywną kampanię rekrutacyjną szkół wyższych Genius Universitatis, organizowanego przez Wydawnictwo „Perspektywy”.
UMK zajął trzecie miejsce w kategorii „event wspierający rekrutację”. Nagrodę naszej uczelni przyniosła kampania promocyjna pod hasłem „Oświeć się na UMK”, a ściślej jej odsłona podczas ubiegłorocznej edycji festiwalu światła Bella Skyway Festival. Przypomnijmy, przy stoisku UMK, które stanęło przed Centrum Kulturalno-Kongresowym Jordanki, w pobliżu jednej z największych atrakcji imprezy – instalacji Water Concept Cinema, można było spotkać błyskotliwą Profesor Oświeconą oraz jej świetlnych pomocników, którzy wystąpili w odblaskowych strojach. Na spragnionych oświecenia czekał również zestaw naukowych ciekawostek poświęconych światłu. Było można dowiedzieć się z nich m.in., co wspólnego z wynalezieniem świetlówek mają błyskawice, jaki wpływ na rozwój nauki miało skonstruowanie lasera, ile spóźni się najdokładniejszy na świecie optyczny zegar atomowy oraz do czego świetlikom służy zdolność bioluminescencji. Na stoisku UMK znalazła się również limitowana edycja papierowego modelu Koperniczka do samodzielnego składania. Patron Uniwersytetu wystąpił w wersji nawiązującej do festiwalu i hasła „Oświeć się na UMK” oraz symbolu żarówki, który był znakiem rozpoznawczym UMK na Bella Skyway Festival.
Jak zauważa Bianka Siwińska, redaktor naczelna miesięcznika „Perspektywy”, „idea OŚWIECENIA jest atrakcyjna i spójna z hasłem uczelni oraz jej naukową sławą (m.in. w zakresie optyki)”.
Prace konkursowe oceniała kapituła złożona z ekspertów marketingu: Katarzyny Dragović, Jacka Kotarbińskiego, Pawła Tkaczyka, Leszka Stafieja, Jacka Szlaka i Dariusza Puzyrkiewicza.
Wyniki konkursu Genius Universitatis ogłoszono podczas XXVII Międzynarodowego Salonu Edukacyjnego w Warszawie.