JM Rektor i Prorektorzy [fot. Adam Fisz]fot. Adam Fisz

E-Kolegium Rektorskie

JM Rektor Prof. dr hab. Andrzej Tretynfot. Adam Fisz

JM REKTOR

prof. dr hab. Andrzej Tretyn

87-100 Toruń, ul. Gagarina 11
tel. +48 56 611 42 42
e-mail: rektor@umk.pl
Dni i godziny przyjęć (po uprzednim umówieniu):
środa: 10:00 - 12:00
  1. Kieruje działalnością Uniwersytetu i reprezentuje go na zewnątrz.
  2. Wyznacza zakresy działania prorektorów i innych funkcji kierowniczych na Uniwersytecie.
  3. Kształtuje zasady polityki kadrowej.
  4. Kształtuje politykę finansową i inwestycyjną na Uniwersytecie.
  5. Kształtuje zasady współpracy z instytucjami krajowymi i zagranicznymi.
  6. Nawiązuje i rozwiązuje stosunki pracy z nauczycielami akademickimi oraz pracownikami niebędącymi nauczycielami akademickimi, zatrudnionymi na stanowiskach inżynieryjno-technicznych i bibliotecznych.
  7. Nadzoruje sprawy dyscyplinarne nauczycieli akademickich.
  8. Nadzoruje działalność wydziałów.
  9. Sprawuje nadzór nad działalnością szpitali klinicznych.
  10. Sprawuje nadzór nad administracją uniwersytetu.
  11. Sprawuje nadzór merytoryczny nad Międzyuczelnianym Centrum Medycyny Weterynaryjnej, Akademickim Centrum Badań AKAMED Sp. z o.o., Startova.pl Sp. z o.o.
  12. Nadzoruje wynalazczość oraz ochronę patentową na Uniwersytecie.
  13. Pełni funkcję bezpośredniego przełożonego w stosunku do: kanclerza, kwestora, Biura Rektora, Działu Audytu Wewnętrznego i Kontroli, Działu Płac, Działu Prawnego, Sekcji Radców Prawnych, Sekcji Bezpieczeństwa i Higieny Pracy oraz Ochrony Przeciwpożarowej, Zespołu ds. Ochrony Informacji Niejawnych, Samodzielnego Stanowiska ds. Ochrony Informacji Niejawnych CM, Samodzielnego Stanowiska – Inspektora Ochrony Danych, Samodzielnego Stanowiska – Rzecznika Patentowego.

 


 

Prorektor ds. nauki – Pierwszy Zastępca Rektora dr hab. Adam Kola, prof. UMKfot. Adam Fisz

Prorektor ds. nauki – Pierwszy Zastępca Rektora

dr hab. Adam Kola, prof. UMK

87-100 Toruń, ul. Gagarina 11
tel. +48 56 611 42 28
e-mail: prorektor-kola@umk.pl
Dni i godziny przyjęć (po uprzednim umówieniu):
wtorek: 12:00 - 14:00 (Toruń)
środa: 11:00 - 13:00 (Bydgoszcz)
  1. Inicjuje i nadzoruje realizację przyjętych na Uniwersytecie kierunków działalności naukowej, badawczej i artystycznej.
  2. Koordynuje procesy rozwoju i zarządzania badaniami naukowymi prowadzonymi na Uniwersytecie.
  3. Inicjuje i nadzoruje współpracę krajową i międzynarodową Uniwersytetu w zakresie badań naukowych.
  4. Sprawuje nadzór nad projektami badawczymi.
  5. Nadzoruje proces kształcenia oraz współpracę zagraniczną doktorantów w szkołach doktorskich oraz działalność szkół doktorskich.
  6. Nadzoruje sprawy związane z przyznawaniem nagród rektora za działalność naukową i artystyczną oraz ministra właściwego do spraw nauki i szkolnictwa wyższego za działalność naukową.
  7. Nadzoruje realizację programu Inicjatywa Doskonałości – Uczelnia Badawcza na Uniwersytecie.
  8. Nadzoruje i koordynuje współpracę Uniwersytetu w ramach sieci The Young European Research Universities Network YERUN.
  9. Nadzoruje wdrażanie polityki otwartej nauki na Uniwersytecie.
  10. Zastępuje rektora podczas nieobecności spowodowanych wyjazdami służbowymi, urlopem wypoczynkowym lub zwolnieniem lekarskim.
  11. We współpracy z prorektor ds. kontaktów międzynarodowych nadzoruje realizację strategii HR Excellence in Research na Uniwersytecie.
  12. We współpracy z prorektorem ds. Collegium Medicum koordynuje działalność Uniwersyteckiego Centrum Wsparcia Badań Klinicznych, Działu Nauki i Projektów CM.
  13. We współpracy z prorektor ds. kontaktów międzynarodowych koordynuje prace związane z obecnością Uniwersytetu w rankingach uczelni.
  14. We współpracy z prorektor ds. studenckich i kształcenia oraz prorektor ds. kontaktów międzynarodowych nadzoruje przekazywanie danych do systemu informacji o szkolnictwie wyższym POL-on.
  15. Sprawuje nadzór merytoryczny nad Interdyscyplinarnym Centrum Nowoczesnych Technologii, Krajowym Laboratorium Fizyki Atomowej, Molekularnej i Optycznej (FAMO), Centrum Badań Zmian Klimatu, Centrum Naukowym Ratzingerianum, Uniwersyteckim Centrum Archeologii Średniowiecza i Nowożytności, Uniwersyteckim Centrum Badań Nieliniowych im. J.P. Schaudera, Międzynarodowym Centrum Badań Kopernikańskich, Centrum Badań Historii „Solidarności” i Oporu Społecznego w PRL, Uniwersyteckim Ośrodkiem Analiz Strategicznych, Ośrodkiem Analiz Statystycznych, Centrum Przedsiębiorczości Akademickiej i Transferu Technologii Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu.
  16. Pełni funkcję bezpośredniego przełożonego w stosunku do: Działu Wsparcia Badań i Projektów, Działu Nauki i Projektów CM, Sekretariatu Szkół Doktorskich.

 


 

Prorektorka ds. kontaktów międzynarodowych dr hab. Magdalena Barwiołek, prof. UMKfot. Adam Fisz

Prorektorka ds. kontaktów międzynarodowych

dr hab. Magdalena Barwiołek, prof. UMK

87-100 Toruń, ul. Gagarina 11
tel. +48 56 611 42 44
e-mail: prorektorka-barwiolek@umk.pl
Dni i godziny przyjęć (po uprzednim umówieniu):
wtorek: 10:00 - 12:00
  1. Inicjuje i nadzoruje współpracę międzynarodową Uniwersytetu.
  2. Nadzoruje i koordynuje realizację programu Young Universities for the Future of Europe (YUFE) na Uniwersytecie obejmującą pracowników, studentów i doktorantów.
  3. Nadzoruje i koordynuje realizację programu ERASMUS+ na Uniwersytecie.
  4. Nadzoruje współpracę zagraniczną studentów w zakresie studiów i praktyk zagranicznych (w ramach programów międzynarodowych).
  5. Sprawuje nadzór nad projektami międzynarodowymi.
  6. Koordynuje współpracę z agencjami dotyczącymi współpracy międzynarodowej, w szczególności z Narodową Agencją Wymiany Akademickiej.
  7. Nadzoruje działania Uniwersytetu w procesie przyznawania stypendiów NAWA.
  8. Inicjuje i koordynuje międzynarodowe akredytacje kierunków i jednostek.
  9. Koordynuje studia europejskie i procedury podwójnego/wielokrotnego dyplomowania.
  10. Koordynuje międzynarodowe programy kształcenia.
  11. We współpracy z prorektorem ds. Collegium Medicum koordynuje działalność Centrum Kształcenia w Języku Angielskim CM UMK.
  12. Nadzoruje organizację i przebieg rekrutacji na studia na Uniwersytecie kandydatów niebędących obywatelami polskimi, a w Collegium Medicum we współpracy z prorektorem ds. Collegium Medicum.
  13. We współpracy z prorektorem ds. nauki nadzoruje realizację strategii HR Excellence in Research na Uniwersytecie.
  14. We współpracy z prorektorem ds. nauki koordynuje prace związane z obecnością Uniwersytetu w rankingach uczelni.
  15. We współpracy z prorektor ds. studenckich i kształcenia oraz prorektorem ds. nauki nadzoruje przekazywanie danych do systemu informacji o szkolnictwie wyższym POL-on.
  16. Z upoważnienia rektora wydaje zaświadczenia o przyjęciu cudzoziemców na studia.
  17. Z upoważnienia rektora wydaje decyzje administracyjne w toku rekrutacji o przyjęciu cudzoziemców na studia.
  18. Nadzoruje dokumentowanie przebiegu studiów studentów i doktorantów niebędących obywatelami polskimi z wykorzystaniem systemu USOS.
  19. Nadzoruje i inicjuje promocję zagraniczną procesu rekrutacji.
  20. Nadzoruje przygotowanie sprawozdań dotyczących cudzoziemców na Uniwersytecie, w Collegium Medicum we współpracy z prorektorem ds. Collegium Medicum.
  21. Sprawuje nadzór merytoryczny nad Kopernikańskim Ośrodkiem Integracji.
  22. Pełni funkcję bezpośredniego przełożonego w stosunku do: Działu Międzynarodowych Partnerstw i Mobilności Edukacyjnej, Zespołu ds. międzynarodowych szkół letnich i zimowych organizowanych na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu.

 


 

Prorektor ds. Collegium Medicum prof. dr hab. Dariusz Grzankafot. Adam Fisz

Prorektor ds. Collegium Medicum

prof. dr hab. Dariusz Grzanka

85-067 Bydgoszcz, ul. Jagiellońska 13/15
tel. +48 52 585 33 82
e-mail: prorektor-grzanka@cm.umk.pl
Dni i godziny przyjęć (po uprzednim umówieniu):
wtorek: 12:00 - 14:00
  1. Nadzoruje i koordynuje działalność uniwersyteckich zakładów opieki zdrowotnej.
  2. Nadzoruje realizację przez uniwersyteckie zakłady opieki zdrowotnej umów z Narodowym Funduszem Zdrowia.
  3. Nadzoruje i koordynuje działalność i badania kliniczne oraz projekty badań klinicznych na Uniwersytecie w dziedzinie nauk medycznych i nauk o zdrowiu.
  4. Nadzoruje działalność Collegium Medicum oraz administracji w części bydgoskiej Uniwersytetu.
  5. Koordynuje bieżącą współpracę między Uniwersytetem, a szpitalami uniwersyteckimi.
  6. Koordynuje bieżącą współpracę z podmiotami wykonującymi działalność leczniczą.
  7. Koordynuje kształcenie podyplomowe w dziedzinie nauk medycznych i nauk o zdrowiu.
  8. Zatwierdza preliminarze studiów niestacjonarnych, studiów w języku obcym, studiów stacjonarnych dla cudzoziemców, studiów podyplomowych i innych form kształcenia prowadzonych na wydziałach Collegium Medicum.
  9. Reprezentuje Uniwersytet w instytucjach przedstawicielskich szkolnictwa wyższego i nauki w dziedzinie nauk medycznych i nauk o zdrowiu.
  10. Koordynuje działalność inwestycyjną w części bydgoskiej Uniwersytetu.
  11. We współpracy z prorektorem ds. nauki koordynuje działalność Uniwersyteckiego Centrum Wsparcia Badań Klinicznych oraz Działu Nauki i Projektów CM.
  12. We współpracy z prorektor ds. promocji i współpracy z otoczeniem społeczno-gospodarczym koordynuje działalność: Działu Promocji i Komunikacji CM oraz Działu Zawodowej Promocji Studentów i Absolwentów CM.
  13. We współpracy z prorektor ds. kontaktów międzynarodowych koordynuje działalność Centrum Kształcenia w Języku Angielskim CM UMK.
  14. We współpracy z prorektorem ds. kadrowych i polityki finansowej inicjuje i nadzoruje realizację przyjętych na Uniwersytecie zasad polityki kadrowej w części bydgoskiej Uniwersytetu.
  15. We współpracy z prorektorem ds. kadrowych i polityki finansowej oraz zastępcą kanclerza ds. CM koordynuje gospodarkę finansową w części bydgoskiej Uniwersytetu zgodnie z planem rzeczowo-finansowym Uniwersytetu.
  16. We współpracy z prorektorem ds. kadrowych i polityki finansowej nadzoruje proces oceny nauczycieli akademickich w części bydgoskiej Uniwersytetu.
  17. Sprawuje nadzór merytoryczny nad: Centrum Symulacji Medycznych Collegium Medicum UMK, Centrum Kształcenia w Języku Angielskim Collegium Medicum UMK, Centrum Komunikacji Klinicznej, Centrum Badań Naukowych Chorób Klatki Piersiowej, Centrum Języków Specjalistycznych w Medycynie, Studium Wychowania Fizycznego i Sportu CM, Samodzielnym Stanowiskiem ds. Doświadczeń na Zwierzętach CM, Komisją Bioetyczną, Biblioteką Medyczną, Oddziałem Zamiejscowym w Bydgoszczy Archiwum UMK.
  18. Pełni funkcję bezpośredniego przełożonego w stosunku do: zastępcy kanclerza ds. CM, Działu Spraw Personalnych CM (w zakresie nauczycieli akademickich oraz pracowników inżynieryjno-technicznych i bibliotekarzy), Zespołu ds. Kontroli Wewnętrznej CM, Biura Prorektora ds. CM (w tym Działu Radców Prawnych CM, Działu Organizacji CM, Działu Promocji i Komunikacji CM, Działu Zawodowej Promocji Studentów i Absolwentów CM), Działu Kształcenia CM, Działu Rekrutacji i Spraw Studenckich CM, Samodzielnego Stanowiska ds. Obronnych CM.

 


 

Prorektorka ds. promocji i współpracy z otoczeniem społeczno-gospodarczym dr hab. Joanna Kucharzewska, prof. UMKfot. Adam Fisz

Prorektorka ds. promocji i współpracy z otoczeniem społeczno-gospodarczym

dr hab. Joanna Kucharzewska, prof. UMK

87-100 Toruń, ul. Gagarina 11
tel. +48 56 611 47 10
e-mail: prorektorka-kucharzewska@umk.pl
Dni i godziny przyjęć (po uprzednim umówieniu):
wtorek: 08:30 - 10:30
  1. Inicjuje i nadzoruje proces współpracy z sektorem gospodarczym oraz instytucjami działającymi w sferze społecznej i kulturalnej.
  2. Inicjuje i sprawuje nadzór nad promocją Uniwersytetu.
  3. Nadzoruje działalność wydawniczą.
  4. Nadzoruje organizację Toruńskiego Festiwalu Nauki i Sztuki.
  5. We współpracy z prorektorem ds. Collegium Medicum koordynuje udział CM UMK w Bydgoskim Festiwalu Nauki.
  6. Nadzoruje działanie Programu Absolwenckiego UMK.
  7. Koordynuje działalność redakcji „Głosu Uczelni”.
  8. Koordynuje współpracę z fundacjami i stowarzyszeniami działającymi na rzecz Uniwersytetu.
  9. Nadzoruje działalność studenckiego i doktoranckiego ruchu kulturalnego.
  10. We współpracy z prorektorem ds. Collegium Medicum koordynuje działalność: Działu Promocji i Komunikacji CM, Działu Zawodowej Promocji Studentów i Absolwentów CM.
  11. Sprawuje nadzór merytoryczny nad: Biblioteką Uniwersytecką, Wydawnictwem Naukowym UMK, Akademickim Centrum Kultury i Sztuki „Od Nowa”, Aulą UMK, Uniwersytecką Rozgłośnią „Radio Sfera”, Ośrodkiem Aktywności Studenckiej Kotłownia.
  12. Pełni funkcję bezpośredniego przełożonego w stosunku do: Działu Promocji i Komunikacji UMK, Działu Zawodowej Promocji Studentów i Absolwentów UMK, Zespołu Głosu Uczelni.

 


 

Prorektor ds. kadrowych i polityki finansowej dr hab. Radosław Sojak, prof. UMKfot. Adam Fisz

Prorektor ds. kadrowych i polityki finansowej

dr hab. Radosław Sojak, prof. UMK

87-100 Toruń, ul. Gagarina 11
tel. +48 56 611 42 30
e-mail: prorektor-sojak@umk.pl
Dni i godziny przyjęć (po uprzednim umówieniu):
piątek: 10:00 - 12:00
  1. Inicjuje i nadzoruje realizację przyjętych na Uniwersytecie zasad polityki kadrowej.
  2. Prowadzi we współpracy z kwestorem gospodarkę finansową Uniwersytetu.
  3. Nadzoruje proces oceny nauczycieli akademickich.
  4. Koordynuje przygotowanie i wdrożenie strategii UMK.
  5. Zatwierdza preliminarze studiów niestacjonarnych oraz studiów podyplomowych w części toruńskiej.
  6. Nadzoruje sprawy związane z przyznawaniem nagród rektora za działalność organizacyjną oraz ministra właściwego do spraw nauki i szkolnictwa wyższego za działalność organizacyjną.
  7. Nadzoruje działalność studenckiego i doktoranckiego ruchu sportowego.
  8. Sprawuje nadzór merytoryczny nad Uniwersyteckim Centrum Sportowym, Uniwersyteckim Centrum Badań nad Sportem, Archiwum UMK, Uniwersyteckim Centrum Informatycznym.
  9. Pełni funkcję bezpośredniego przełożonego w stosunku do: Działu Spraw Personalnych, Samodzielnego Stanowiska ds. Obronnych.

 


 

Prorektorka ds. studenckich i kształcenia dr hab. Monika Wałachowska, prof. UMKfot. Adam Fisz

Prorektorka ds. studenckich i kształcenia

dr hab. Monika Wałachowska, prof. UMK

87-100 Toruń, ul. Gagarina 11
tel. +48 56 611 47 30
e-mail: prorektorka-walachowska@umk.pl
Dni i godziny przyjęć (po uprzednim umówieniu):
poniedziałek: 08:15 - 09:45
  1. Nadzoruje organizację procesu dydaktycznego na Uniwersytecie, w Collegium Medicum we współpracy z prorektorem ds. Collegium Medicum, a w szczególności: organizację studiów stacjonarnych, niestacjonarnych, doktoranckich, podyplomowych, kształcenie z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość, programy, plany studiów itp., a także sprawuje nadzór nad organizacją i przebiegiem obowiązkowych praktyk studentów i doktorantów.
  2. Sprawuje nadzór nad jakością kształcenia na Uniwersytecie, w Collegium Medicum we współpracy z prorektorem ds. Collegium Medicum.
  3. Koordynuje – we współpracy z dziekanami, w Collegium Medicum we współpracy z prorektorem ds. Collegium Medicum – uruchamianie nowych kierunków studiów, specjalności, studiów podyplomowych i innych form kształcenia.
  4. Nadzoruje rozliczanie obciążeń dydaktycznych nauczycieli akademickich oraz rozliczanie zajęć dydaktycznych na podstawie umów cywilno-prawnych, na Uniwersytecie, w Collegium Medicum we współpracy z prorektorem ds. Collegium Medicum.
  5. Nadzoruje sprawy związane z przyznawaniem nagród rektora za działalność dydaktyczną oraz ministra właściwego do spraw nauki i szkolnictwa wyższego za działalność dydaktyczną.
  6. Przedstawia rektorowi opinie dotyczące powierzania zajęć dydaktycznych w formie grantów dydaktycznych osobom spoza Uniwersytetu.
  7. Prowadzi indywidualne sprawy studentów i doktorantów wynikające z realizacji regulaminu studiów, regulaminu studiów doktoranckich i regulaminu szkoły doktorskiej, w tym studentów i doktorantów niebędących obywatelami polskimi.
  8. Nadzoruje dokumentowanie przebiegu studiów studentów i doktorantów z wykorzystaniem systemu USOS, z wyjątkiem studentów i doktorantów niebędących obywatelami polskimi.
  9. We współpracy z prorektorem ds. nauki oraz prorektor ds. kontaktów międzynarodowych nadzoruje przekazywanie danych do systemu informacji o szkolnictwie wyższym POL-on.
  10. Nadzoruje organizację i przebieg rekrutacji na studia na Uniwersytecie, z wyjątkiem kandydatów niebędących obywatelami polskimi, w Collegium Medicum we współpracy z prorektorem ds. Collegium Medicum.
  11. Nadzoruje sprawy socjalne i opiekę zdrowotną studentów i doktorantów oraz sprawy studentów z niepełnosprawnościami.
  12. Nadzoruje sprawy dyscyplinarne studentów i doktorantów.
  13. Współdziała z Samorządem Studenckim i Samorządem Doktorantów oraz organizacjami studenckimi.
  14. Nadzoruje działalność studenckich i doktoranckich kół naukowych.
  15. Sprawuje nadzór merytoryczny nad: Uniwersyteckim Centrum Języków Obcych, Uniwersyteckim Liceum Ogólnokształcącym, Uniwersyteckim Ośrodkiem Wsparcia i Rozwoju Osobistego, Uniwersytetem Otwartym.
  16. Pełni funkcję bezpośredniego przełożonego w stosunku do Działu Dydaktyki.