Wybory
Solidarni z Ukrainą - ми з Вами

Agresja realna i wirtualna - zjawisko, skutki, zapobieganie - kurs e-leraning

Agresja realna i wirtualna - zjawisko, skutki, zapobieganie - kurs e-learning

Okres realizacji projektu: 01.05.2019 r. - 30.04.2021 r.
Oś priorytetowa: III Szkolnictwo wyższe dla gospodarki i rozwoju
Działanie: 3.1 Kompetencje w szkolnictwie wyższym
Całkowita wartość projektu: 180.468,35 zł, w tym dofinansowanie z EFS: 172.038,45 zł

Cele projektu:
Celem głównym projektu jest podniesienie kompetencji analitycznych,w tym umiejętności rozwiązywania problemów, komunikacyjnych i informatycznych 166 studentów z Wydziału Nauk Pedagogicznych UMK poprzez udział w bezpłatnym, powszechnie dostępnym kursie edukacyjnym w formie e-learningu poświęconym problematyce agresji w przestrzeni realnej i wirtualnej-analiza zjawiska,skutkom oraz sposobom zapobiegania.

Opis projektu:

Zrealizowany zostanie kurs edukacyjny stanowiący dodatkowy element procesu kształcenia na studiach I lub II stopnia [KD2]. Działaniami projektowymi objętych będzie 166 studentów I i II roku studiów I stopnia (162K i 4M) z WNP UMK w okresie 1.05.2019-30.04.2021.
Kurs będzie stanowił wsparcie procesu kształcenia studentów na studiach pedagogicznych I stopnia, a przede wszystkim podniesienie kompetencji studentów w zakresie:
● rozwiązywanie problemów dotyczących radzenia sobie z agresją innych osób w przestrzeni realnej jak i wirtualnej-nabycie przez uczących się wiedzy w zakresie wsparcia i pomocy instytucji publicznych, wykwalifikowanych osób przeciwdziałających przemocy;
● konstruktywnego rozwiązywanie konfliktów w zespole - wyrażających się poprzez wiedzę i umiejętności dobierania właściwych strategii postępowania w danym przypadku;
● skutecznego komunikowania się w ramach pracy w zespole - uzyskanie umiejętności prowadzenia dialogu z osobami doznającymi przemocy; aktywnego uczestnictwa w przestrzeni online i w tym celu korzystania z usług komunikacyjnych. Poprzez umiejętną rozmowę możliwe jest udzielenie wsparcia emocjonalnego i budowania poczucia własnej wartości;
● umiejętności cyfrowych - nabycie przez studentów umiejętności rozwiązywania rutynowych problemów wyszukiwania niezbędnych informacji w Sieci, dokonywania selekcji informacji i umiejętnego ich wykorzystania; rozwiązywanie problemów podczas korzystania z technologii cyfrowej.

Koordynator projektu: dr hab. Wioletta Kwiatkowska, prof. UMK
Opiekun projektu w DZFS:
mgr Krzysztof Kuczyński
pok.: 113
tel.: (0-56) 611-26-89
fax: (0-56) 611-49-84
e-mail: krzysztof.kuczyński@umk.pl


Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego