Podyplomowe - oferta
Studia podyplomowe w zakresie zarządzania szkołą wyższą
I. Informacje ogólne
Charakterystyka studiów:
Celem studiów jest przekazanie uczestnikom praktycznej wiedzy z zakresu zarządzania, finansów i aspektów administracyjno-prawnych w obszarze zarządzania szkołą wyższą.
Studia zakładają uzyskanie efektu synergii w wyniku połączenia wiedzy praktyków, wykładowców oraz doświadczeń uczestników programu, stanowiąc bezsprzecznie najbardziej efektywny instrument podnoszenia kompetencji menedżerskich kadr kierowniczych szkół wyższych.
Studia są prowadzone w formie wykładów oraz ćwiczeń i warsztatów praktycznych, w trakcie których wykorzystane są studia przypadków. W ramach zajęć prowadzący wykorzystują najnowsze osiągnięcia teorii i rozwiązania praktyczne, co pozwoli na przekazywanie aktualnej wiedzy, a przez to przygotowanie uczestników w najlepszy sposób do realizacji zadań powierzonych im w ich instytucji. Program uwzględnia zarówno aspekt krajowy, jak i globalny, przez co daje możliwość uzyskania różnej perspektywy poszczególnych elementów zarządzania szkołą wyższą. Studia przygotowują do fachowego zarządzania na poziomie małych zespołów, jak również średniego i wyższego szczebla w szkole wyższej. Wiedza, umiejętności i kompetencje uzyskane w trakcie studiów umożliwią absolwentom wykorzystywanie różnorodnych instrumentów zarządzania w sposób elastyczny.
Rodzaj kształcenia:
- studia społeczne
Czas trwania:
2 semestry
Program studiów podyplomowych:
Kierownik studiów:
dr Ryszard Lorenczewski
Koszt studiów:
Dla uczestników edycji IX udział w studiach jest bezpłatny (finansowany ze środków IDUB).
Dodatkowe informacje:
Studiami zostanie objętych 20 pracowników.
https://www.econ.umk.pl/kandydat/podyplomowe/studia-podyplomowe-zarzadzanie-szkola-wyzsza-edycja-idub/
II. Rekrutacja
Termin rozpoczęcia studiów:
semestr zimowy
Adresaci studiów podyplomowych:
Studia skierowane są do osób zatrudnionych na UMK w ramach umowy o pracę, będących absolwentami studiów wyższych dowolnego kierunku studiów, należących do:
1) KADRY KIEROWNICZEJ UMK: a) władze rektorskie, b) dziekani i prodziekani, c) przewodniczący rad dyscyplin naukowych, d) władze administracyjne, e) pełnomocnicy Rektora, f) inne osoby pełniące funkcje kierownicze zgodnie z § 61 Statutu UMK: – dyrektor instytutu, – dyrektor szkoły doktorskiej, – dyrektor Biblioteki Uniwersyteckiej, g) kierownicy pozostałych jednostek organizacyjnych (w tym wewnętrznych jednostek organizacyjnych wydziałów, czyli katedr, katedr klinicznych oraz wydziałowych jednostek dydaktycznych) oraz komórek administracji, a także ich zastępcy. Zgodnie z § 1 ust. 2 pkt. 2 Regulaminu Organizacyjnego UMK, przez kierowników komórek administracji rozumie się również pracowników zatrudnionych na wyodrębnionych organizacyjnie samodzielnych stanowiskach administracji.
2) KADRY ADMINISTRACYJNEJ UMK, tj. pracownicy niebędący nauczycielami akademickimi zatrudnieni w grupach określonych w Statucie UMK, na stanowiskach, o których mowa w § 10 Regulaminu Organizacyjnego UMK, w sytuacji uzasadnionej interesem lub planami uczelni.
Warunki kwalifikacji:
Zgłoszenia chęci udziału w studiach podyplomowych należy przesyłać na adres kanclerz@umk.pl.
Termin i miejsce składania dokumentów:
KONTAKT
Beata Kozłowska
tel. 56 611 46 40
ul. Gagarina 13A, pokój 45A
Dziekanat WNEiZ
Wymagane dokumenty:
- podanie/kwestionariusz osobowy
- odpis dyplomu ukończenia studiów
Pliki dla kandydata:
Dodatkowe informacje dla kandydata:
Miejsce realizacji zajęć:
– WPiA ul. Bojarskiego 3 oraz WNEiZ, ul. Gagarina 13A.
Zajęcia zostaną zrealizowane w trakcie 17 zjazdów:
– piątek 4 godz. zajęciowe godz. 16:00-19:15,
– sobota 8 godz. zajęciowych godz. 08:00-15:00.
HARMONOGRAM
Terminy zjazdów w roku akademickim 2025/26:
10-11.10.25, 24-25.10.25, 14-15.11.25, 28-29.11.25, 5-6.12.25, 19-20.12.25, 16-17.01.26, 30-31.01.26, 27-28.02.26,
13-14.03.26, 27-28.03.26, 17-18.04.26, 24-25.04.26, 8-9.05.26, 22-23.05.26, 12-13.06.26, 26-27.06.26
III. Kontakt
mgr Beata Kozłowska
Wydział Nauk Ekonomicznych i Zarządzania (pok. 45A)
Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
ul. Gagarina 13A, 87-100 Toruń
tel. 56 611 46 40
e-mail: bekoz@umk.pl