Kierunek: Tourism Management (s1)
Czym jest Tourism Management?
Tourism Management to interdyscyplinarny kierunek studiów przeznaczony dla ciekawych świata, dynamicznych i otwartych studentów. Kierunek, który rozwija wiedzę na temat walorów przyrodniczych i kulturowych różnych regionów turystycznych Europy i świata. Studenci zdobywają umiejętności organizowania i zarządzania działalnością turystyczną, przedsiębiorstwami i regionami turystycznymi. Program studiów oferuje dwie specjalizacje: Outdoor and Nature-Based Tourism oraz Business Manager. Profil wykształcenia studentów odpowiada zapotrzebowaniu rynku pracy. Są przygotowani do pełnienia roli liderów biznesu i kreatorów rzeczywistości gospodarczej w zakresie turystyki.
Dlaczego warto studiować Tourism Management na UMK?
Tourism Management na UMK to:
- bogata oferta dydaktyczna, odwołująca się do wielu dziedzin nauki, przede wszystkim ekonomii, geografii, socjologii, prawa;
- możliwość rozwinięcia praktycznych umiejętności pozwalających na aktywność zawodową w branży turystycznej, w tym również rozpoczęcia własnej działalności gospodarczej. Sprzyja temu program studiów uzupełniony o praktyki zawodowe w firmach i instytucjach związanych z turystyką;
- możliwość wyboru jednej z oferowanych specjalności, a tym samym rozwoju kompetencji w zakresie zarządzania turystyką lub turystyki przyrodniczej i aktywnej. Ta unikatowa specjalność umożliwia naukę prawidłowej organizacji najbardziej popularnych form turystyki aktywnej – turystyki górskiej, rowerowej, wodnej, narciarskiej, ekoturystyki i geoturystyki;
- możliwość rozwoju umiejętności językowych, zwłaszcza języka angielskiego specjalistycznego związanego z branżą turystyczną;
- wykwalifikowana i kompetentna kadra dydaktyczna, w tym również praktycy;
- nowoczesna infrastruktura dydaktyczna.
Co po studiach?
Absolwenci zarządzania turystyką są kreatywni i mają doskonałe umiejętności komunikacyjne, dlatego osiągają sukcesy, jako:
- menedżerowie i specjaliści w firmach odpowiadających za organizację turystyki i wypoczynku
- przedsiębiorcy zakładający własne firmy turystyczne
- pracownicy urzędów administracji państwowej i samorządowej
- menadżerowie w organizacjach turystycznych, fundacjach i stowarzyszeniach
- specjaliści w agencjach consultingowych