Lingwistyka praktyczna i copywriting to kierunek dla osób:
Jednocześnie studia te są dla osób, które zdradzając zainteresowania humanistyczne, nie biorą pod uwagę studiowania filologii polskiej czy kulturoznawstwa, a nie interesują ich też jednorodne studia z dziedziny nauk społecznych czy prawnych.
Lingwistyka praktyczna i copywriting powstała w 2015 roku jako pierwszy na UMK kierunek o charakterze praktycznym. W rok po utworzeniu uzyskała Certyfikat „Studia z przyszłością”. Przyznając wyróżnienie, doceniono spójność, wysoką jakość kształcenia i praktyczny wymiar studiów. Podkreślono, że kierunek odpowiada na zapotrzebowania rynku pracy, dając studentom odpowiednią ilość wiedzy teoretycznej i praktycznej.
Rzeczywiście, LPiC jest kierunkiem, który rozwija umiejętności komunikacyjne w mowie i piśmie. Kładziemy nacisk na praktyczne zdobywanie wiedzy językowej, kulturowej i literackiej, jednocześnie przybliżając studentom mechanizmy funkcjonowania środowiska prawnego, ekonomiczno-gospodarczego i medialnego, w obrębie którego działają firmy usługowe (np. reklamowe, marketingowe, copywriterskie). Zaletą tego kierunku jest także duży wymiar praktyk. Studenci lingwistyki praktycznej i copywritingu realizują sześciomiesięczne praktyki zawodowe o łącznym wymiarze 510 godzin
Po lingwistyce praktycznej i copywritingu można pracować m.in.:
Można pracować m.in. jako: