Nowe standardy kształcenia nauczycieli zakładają, iż studia przygotowujące do wykonywania zawodu pedagoga specjalnego są od roku akademickiego 2019/2020 jednolitymi studiami magisterskimi.
Jest to ciekawa propozycja nie tylko zdobycia wiedzy, ale przede wszystkim wyposażenia studenta w warsztat oraz narzędzia pracy, niezbędne do wykonywanego zawodu i do kontaktu z drugim człowiekiem wymagającym oddziaływania psychopedagogicznego. Plan i program studiów pozwalają studentom uzyskać szeroką wiedzę z zakresu funkcjonowania człowieka o specjalnych potrzebach edukacyjnych i rozwojowych w różnych aspektach jego życia. Umożliwiają przełożenie tej wiedzy na metodykę pracy. Taka oferta jest możliwa między innymi dzięki kadrze dydaktycznej posiadającej wysokie kompetencje merytoryczne i kwalifikacje praktyczne.
Jeżeli interesuje Cię praca z drugim człowiekiem, to są studia dla Ciebie.
Pedagogika specjalna jest to kierunek, na którym razem z wysoko wykwalifikowaną kadrą naukową poznasz możliwości pracy z osobami z niepełnosprawnością intelektualną, osobami zagrożonymi niedostosowaniem społecznym oraz osobami z szeroko pojętymi zaburzeniami w rozwoju. Zajęcia dydaktyczne oparte są na teorii i praktyce. Studenci kierunku pedagogika specjalna mają możliwość realizowania praktyk zawodowych (oraz wolontariatu) w wielu specjalistycznych instytucjach. Pedagogika specjalna to kierunek, na którym możesz nauczyć się, jak profesjonalnie udzielać wsparcia tym, którzy tego potrzebują. Możesz też rozwijać swoje zainteresowania w Kole Naukowym Młodych Pedagogów Specjalnych.
W ramach studiów na kierunku pedagogika specjalna są do wyboru trzy specjalności:
Specjalność: logopedia
Absolwenci tej specjalności posiadają kwalifikacje do pracy na stanowisku nauczyciela logopedy w:
Specjalność: edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną
Absolwenci tej specjalności posiadają kwalifikacje do pracy na stanowisku:
Specjalność: pedagogika resocjalizacyjna
Absolwenci tej specjalności posiadają przygotowanie w wielu obszarach profilaktyki społecznej i resocjalizacji oraz zdobywają kompetencje niezbędne do podjęcia pracy w następujących placówkach:
Absolwenci będą mieli ponadto możliwość podjęcia pracy w charakterze „street workerów” (działania na rzecz ludzi bezdomnych, „dzieci ulicy” oraz dzieci i młodzieży zagrożonej różnymi przejawami patologii społecznych, np. prostytucją) oraz w zakresie wyznaczonym przez Ustawę o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej – jako asystent rodziny lub koordynator rodzin zastępczych.