Wybory
Solidarni z Ukrainą - ми з Вами

Dział Kształcenia

Gagarina 11, 87-100 Toruń
e-mail: dksz@umk.pl
Więcej informacji dla pracowników

Do zadań należy obsługa spraw związanych z procesem kształcenia w części toruńskiej, w szczególności:

  • prowadzenie spraw związanych z procesami tworzenia, prowadzenia i likwidacji studiów, studiów podyplomowych i innych form kształcenia, w tym:
    • obsługa administracyjna spraw w zakresie kształcenia na studiach, studiach podyplomowych i innych formach kształcenia,
    • koordynowanie spraw związanych z ustalaniem programów studiów, studiów podyplomowych i innych form kształcenia,
    • prowadzenie ewidencji studiów, studiów podyplomowych i innych form kształcenia,
    • koordynowanie spraw związanych z ofertą zajęć w językach obcych i zajęć ogólnouniwersyteckich dla studentów,
    • koordynowanie i opiniowanie spraw dotyczących kształcenia z wykorzystaniem technik i metod kształcenia na odległość,
    • koordynowanie i opiniowanie spraw dotyczących studenckich praktyk zawodowych objętych programami studiów,
    • koordynowanie procedury przyjęcia na studia w wyniku potwierdzenia efektów uczenia się;
  • prowadzenie  spraw związanych z powierzaniem i rozliczaniem zajęć dydaktycznych, w tym:
    • rozliczanie pensum dydaktycznego oraz ponadwymiarowych godzin dydaktycznych realizowanych przez nauczycieli akademickich,
    • przygotowanie umów cywilnoprawnych związanych z prowadzeniem zajęć dydaktycznych i realizacją innych czynności dydaktycznych na studiach, studiach podyplomowych oraz prowadzenie ich ewidencji i rozliczanie wykonania;
  • koordynowanie  i kontrola wydatkowania funduszy na działalność dydaktyczną oraz z limitu druków studenckich;
  • obsługa procesu przygotowania i zatwierdzania preliminarzy związanych z działalnością dydaktyczną;
  • obsługa administracyjna Komisji ds. Kształcenia oraz Uczelnianej Rady ds. Jakości Kształcenia;
  • prowadzenie obsługi administracyjnej grantów dydaktycznych;
  • koordynowanie spraw związanych z jakością kształcenia oraz procesem akredytacji;
  • opracowanie danych w ramach uniwersyteckiego systemu jakości;
  • nadzór nad wydawaniem dyplomów ukończenia studiów;
  • merytoryczny nadzór nad ofertą i organizacją kształcenia w ramach konsorcjum YUFE;
  • koordynowanie procesu włączania do Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji uprawnień nadawanych po ukończeniu studiów podyplomowych i innych form kształcenia;
  • koordynowanie wymiany studentów i doktorantów w ramach Programu Mobilności Studentów i Doktorantów MOST;  

 

Kierownik - mgr Anna Wiśniewska

pok.: 407
tel.: 56 611-4291
e-mail: annawis@umk.pl

Z-ca Kierownika - mgr Katarzyna Cukrowska

pok.: 413
tel.: 56 611-4906
e-mail: katarzyna.cukrowska@umk.pl

·  obsługa administracyjna spraw związanych ze studiami podyplomowymi i innymi formami kształcenia, w tym w szczególności:

o   sprawowanie kontroli formalnej oraz dokonywanie analiz w sprawach związanych z tworzeniem i likwidacją w kampusie toruńskim UMK nowych studiów podyplomowych,

o   prowadzenie ewidencji oferowanych przez UMK studiów podyplomowych oraz innych form kształcenia,

o   przygotowywanie oferty studiów podyplomowych i innych form kształcenia oraz jej umieszczanie na stronach internetowych uczelni,

o   koordynowanie procesu przygotowania programów studiów podyplomowych,

o   obsługa administracyjna spraw z zakresu toku studiów podyplomowych i innych form kształcenia dotyczących w szczególności zasad wnoszenia opłat za kształcenie w kampusie toruńskim UMK,

o   obsługa administracyjna spraw z zakresu kształcenia na studiach podyplomowych i innych formach kształcenia w kampusie toruńskim oraz dokumentacji, w tym także wzorów dokumentów ukończenia studiów podyplomowych i innych form kształcenia,

o   przygotowywanie dla władz UMK oraz instytucji zewnętrznych informacji i sprawozdań dotyczących studiów podyplomowych, innych form kształcenia oraz liczby ich uczestników,

o   współpraca z Collegium Medicum UMK w sprawach dotyczących studiów podyplomowych i innych form kształcenia,

o   koordynowanie procesu włączania do Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji uprawnień nadawanych po ukończeniu studiów podyplomowych i innych form kształcenia.

·      administracyjna obsługa Bazy Usług Rozwojowych,

·   koordynowanie w Dziale Kształcenia wdrażania elektronicznego zarządzania dokumentacją oraz rozwiązań informatycznych optymalizujących pracę Działu.

 

Pracownicy

specjalista - mgr Magdalena Anulewicz-Poczyńska
pok.: 411
tel.: 56 611-47-51
e-mail: Magdalena.Anulewicz-Poczynska@umk.pl

·    administracyjna obsługa procesu tworzenia i likwidacji studiów wyższych (prowadzonych na określonym kierunku, poziomie, profilu i w odpowiedniej formie) oraz specjalności na Wydziale: Nauk Biologicznych i Weterynaryjnych, Nauk o Ziemi i Gospodarki Przestrzennej, Nauk o Polityce i Bezpieczeństwie, Sztuk Pięknych oraz obsługa administracyjna Komisji ds. Kształcenia,

·         administracyjna obsługa i koordynowanie procesu przygotowania programów studiów wyższych prowadzonych na w/w wydziałach,

·   obsługa administracyjna prowadzonych na w/w wydziałach procesów akredytacji państwowej i środowiskowej, w tym w szczególności: przygotowywanie i aktualizacja raportów samooceny (wniosków o udzielenie akredytacji) w części dotyczącej uczelni, współpraca z jednostkami uczelni i działami UMK w zakresie przygotowania wizytacji zespołów oceniających, przygotowywanie, we współpracy z wydziałami, odpowiedzi na uwagi zespołów oceniających,

·     sprawowanie kontroli formalnej i dokonywanie analiz w sprawach związanych z jakością kształcenia w UMK, w tym  administracyjna obsługa procesu hospitacji zajęć dydaktycznych,

·  aktualizacja informacji dotyczących kształcenia, w tym również jakości kształcenia i procesów akredytacji na stronach internetowych UMK,

·   nadzór nad procesem wydawania dyplomów ukończenia studiów wyższych,

·      koordynowanie procesu przyjmowania na studia w wyniku uznawania efektów uczenia się.

specjalista - mgr Monika Bednarska
pok.: 412
tel.: 56 611-4286
e-mail: monikabed@umk.pl

·    ocena pod względem formalnym przedstawionych przez wydziały/uniwersyteckie jednostki dydaktyczne kampusu toruńskiego UMK wniosków o powierzenie przeprowadzenia zajęć dydaktycznych objętych programem studiów wyższych, podyplomowych, doktoranckich i w szkołach doktorskich,

·     przygotowywanie, na podstawie przedstawionych przez wydziały/uniwersyteckie jednostki dydaktyczne kampusu toruńskiego UMK i zaakceptowanych przez Prorektora ds. Kształcenia wniosków, umów cywilnoprawnych na powierzenie prowadzenia zajęć dydaktycznych objętych programem studiów wyższych, podyplomowych, doktoranckich i w szkołach doktorskich lub realizację innych czynności dydaktycznych na w/w studiach (nauczycielom akademickim zatrudnionym w UMK na stanowiskach w grupie pracowników badawczych; osobom zatrudnionym poza UMK; emerytowanym nauczycielom akademickim – byłym pracownikom UMK; doktorantom UMK, którzy zrealizowali obowiązkowy wymiar praktyk dla całego okresu studiów doktoranckich; osobom posiadającym doświadczenie zdobyte na rynku pracy, w szczególności pracownikom UMK niebędącym nauczycielami akademickimi),

·   ocena pod względem formalnym wniosków o przyznanie grantów dydaktycznych, przygotowanie ich do opiniowania Prorektorowi ds. Kształcenia a następnie do akceptacji przez JM Rektora UMK i przygotowywanie umów dla osób, którym przyznane zostały granty dydaktyczne,

·  współpraca z Działem Płac UMK na etapie przygotowania umowy umożliwiająca dokonanie przez Dział Płac UMK zgłoszenia umów zlecenia do ZUS oraz sprawdzanie i przekazywanie do Działu Płac UMK wpływających z wydziałów/uniwersyteckich jednostek dydaktycznych kampusu toruńskiego UMK dokumentów i rachunków wystawionych do umów cywilnoprawnych,

·  prowadzenie rejestrów sporządzonych umów cywilnoprawnych,

·    koordynowanie przygotowania i przekazywania do Archiwum UMK dokumentacji archiwalnej obejmującej działalność Działu Kształcenia.

specjalista - mgr Katarzyna Laskowska
tel.: 56 611-43 57
e-mail: kalaskowska@umk.pl
  • przygotowywanie dla władz UMK, wydziałów oraz innych jednostek dydaktycznych raportów dotyczących badań realizowanych w ramach Wewnętrznego Systemu Zapewniania Jakości Kształcenia i Organizacji Pracy UMK oraz analiza danych, w tym wykonywanie zadań analityka w procesach: oceny zajęć dydaktycznych, badania satysfakcji studentów, badania satysfakcji pracowników, identyfikacji oczekiwań studentów oraz poziomu ich spełniania, współpraca z Działem Zawodowej Promocji Studentów i Absolwentów UMK w zakresie realizacji procesu badania losów absolwentów,
  • współpraca z Uczelnianą Radą ds. Jakości Kształcenia, Zespołem Monitorującym, osobami zaangażowanymi w procesy jakości na wydziałach i w jednostkach ogólnouczelnianych, z wydziałowymi koordynatorami ds. jakości oraz Uniwersyteckim Centrum Informatycznym w ramach Wewnętrznego Systemu Zapewniania Jakości Kształcenia i Organizacji Pracy UMK,
  • udział w spotkaniach poświęconych jakości kształcenia oraz przygotowywanie niezbędnych analiz i informacji na te spotkania,
  • wspieranie prowadzonych na wydziałach procesów akredytacji państwowej i środowiskowej, w tym w szczególności: przygotowywanie i aktualizacja danych dotyczących kształcenia w UMK, współpraca z jednostkami UMK w zakresie pozyskiwania i przygotowania danych,
  • przygotowywanie danych i raportów dla władz UMK dotyczących kształcenia,
  • aktualizacja informacji dotyczących kształcenia, w tym również jakości kształcenia na stronach internetowych UMK.
specjalista - mgr Joanna Świerad
pok.: 414
tel.: 56 611-4907
e-mail: j.swierad@umk.pl

·       administracyjna obsługa procesu tworzenia i likwidacji studiów wyższych (prowadzonych na określonym kierunku, poziomie, profilu i w odpowiedniej formie) oraz specjalności na Wydziale: Chemii, Fizyki, Astronomii i Informatyki Stosowanej, Matematyki i Informatyki, Filozofii i Nauk Społecznych, Teologicznym oraz obsługa administracyjna Komisji ds. Kształcenia,

·         administracyjna obsługa i koordynowanie procesu przygotowania programów studiów wyższych prowadzonych na w/w wydziałach,

·   prowadzenie ewidencji oferowanych przez UMK studiów wyższych i specjalności (ewidencja zwierająca informacje, m.in. o kierunkach studiów, poziomach i profilach oraz formach studiów, podstawach prawnych ich utworzenia, efektach kształcenia/efektach uczenia siępodstawach prawnych wprowadzających je lub zmieniających,

·    obsługa administracyjna repozytorium efektów kształcenia/efektów uczenia się studiów prowadzonych w UMK na określonym  kierunku, poziomie i profilu, w tym także pozyskiwanie wersji angielskiej efektów kształcenia/uczenia się dla studiów wyższych prowadzonych na wszystkich na kierunkach, poziomach i profilach kształcenia oferowanych przez UMK,

·   obsługa administracyjna prowadzonych na w/w wydziałach procesów akredytacji państwowej i środowiskowej, w tym w szczególności: przygotowywanie i aktualizacja raportów samooceny (wniosków o udzielenie akredytacji) w części dotyczącej uczelni, współpraca z jednostkami uczelni i działami UMK w zakresie przygotowania wizytacji zespołów oceniających, przygotowywanie, we współpracy z wydziałami, odpowiedzi na uwagi zespołów oceniających,

·     sprawowanie kontroli formalnej i dokonywanie analiz w sprawach związanych z jakością kształcenia w UMK, w tym  administracyjna obsługa procesów: badania satysfakcji studentów, badania satysfakcji pracowników; badania oczekiwań „na wejściu i wyjściu” z uczelni,

·  aktualizacja informacji dotyczących kształcenia, w tym również jakości kształcenia i procesów akredytacji na stronach internetowych UMK.

specjalista - dr Mateusz Magalski
pok.: 411
tel.: 56 611 4968
e-mail: magmat@umk.pl
  • udział w spotkaniach roboczych wewnętrznych w UMK poświęconych realizacji założeń Konsorcjum Young Universities for the Future of Europe (YUFE) w zakresie kształcenia (WP3) oraz przygotowywanie niezbędnych informacji na te spotkania,
  • udział w spotkaniach międzynarodowych poświęconych sprawom kształcenia (WP3) realizowanych w ramach Konsorcjum YUFE  oraz przygotowywanie niezbędnych informacji na te spotkania,
  • przygotowywanie oferty zajęć prowadzonych w językach obcych i oferty zajęć ogólnouniwersyteckich; monitorowanie poprawności wprowadzenia przez jednostki do USOS oferty zajęć w językach obcych i zajęć ogólnouniwersyteckich oraz prowadzenie wykazu zbiorczego tych zajęć,
  • analiza i opiniowanie projektów umów międzynarodowych dotyczących kształcenia, których stroną ma być UMK,
  • współpraca z pracownikami Działu Kształcenia w zakresie administracyjnej obsługi procesu tworzenia  i likwidacji studiów wyższych prowadzonych w językach obcych na określonym kierunku, poziomie, profilu i w odpowiedniej formie oraz specjalności a także studiów podyplomowych i innych form kształcenia, w tym dedykowanych obcokrajowcom.
specjalista - mgr Paulina Mikołajczyk
pok.: 412
tel.: 56 611-4235
e-mail: p.mikolajczyk@umk.pl

· kontrola rozliczania godzin dydaktycznych ponadwymiarowych oraz innych należności (egzaminy, praktyki, itp.) dla nauczycieli akademickich z Wydziału: Chemii, Matematyki i Informatyki, Fizyki, Astronomii i Informatyki Stosowanej, Nauk Ekonomicznych i Zarządzania, Sztuk Pięknych, Teologicznego, Uniwersyteckiego Centrum Sportowego,

·     kontrola planów obciążeń, indywidualnych kart obciążeń dydaktycznych oraz sprawozdań z realizacji zajęć dydaktycznych nauczycieli akademickich z w/w wydziałów i jednostek,

·  sprawdzanie prawidłowości tworzenia grup i realizacji przez w/w wydziały i jednostki przepisów dotyczących liczebności grup studenckich,

·     sprawdzanie prawidłowości stosowania przez w/w wydziały i jednostki przeliczników określonych w odrębnych przepisach oraz kosztorysach studiów odpłatnych,

·     wprowadzenie do systemu Unit 4 TETA dla Działu Płac UMK danych dotyczących wypłat dla nauczycieli akademickich z w/w wydziałów i jednostek,

·    prowadzenie kontroli list (wykazów) wypłat dla Wydziału: Nauk Biologicznych i Weterynaryjnych, Nauk o Ziemi i Gospodarki Przestrzennej, Humanistycznego, Filozofii i Nauk Społecznych, Nauk o Polityce i Bezpieczeństwie, Nauk Historycznych, Prawa i Administracji oraz Uniwersyteckiego Centrum Języków Obcych,

· sporządzanie sprawozdań liczbowych i wartościowych z planowanych i zrealizowanych godzin dydaktycznych (pensum oraz godziny ponadwymiarowe),

·         obsługa administracyjna procesu związanego z obniżaniem pensum dydaktycznego nauczycieli akademickich i prowadzenie wykazu przyznanych przez Rektora w roku akademickim zniżek pensum dydaktycznego,

·   obsługa administracyjna spraw związanych z przygotowywaniem opinii w kwestiach dotyczących kształcenia z wykorzystaniem technik i metod kształcenia na odległość oraz współpraca ze specjalistą ds. e-learningu,

·    obsługa administracyjna spraw związanych z przygotowywaniem opinii w kwestiach dotyczących praktyk objętych programem i planem studiów na kierunkach prowadzonych w UMK.

starszy specjalista - mgr Karolina Rochnowska
pok.: 414
tel.: 56 611-4907
e-mail: karoch@umk.pl

·      administracyjna obsługa procesu tworzenia i likwidacji studiów wyższych (prowadzonych na określonym kierunku, poziomie, profilu i w odpowiedniej formie) oraz specjalności na Wydziale: Humanistycznym, Nauk Historycznych, Prawa i Administracji, Nauk Ekonomicznych i Zarządzania oraz obsługa administracyjna Komisji ds. Kształcenia,

· administracyjna obsługa i koordynowanie procesu przygotowania programów studiów wyższych prowadzonych na w/w wydziałach,

·   obsługa administracyjna prowadzonych na w/w wydziałach procesów akredytacji państwowej i środowiskowej, w tym w szczególności: przygotowywanie i aktualizacja raportów samooceny (wniosków o udzielenie akredytacji) w części dotyczącej uczelni, współpraca z jednostkami uczelni i działami UMK w zakresie przygotowania wizytacji zespołów oceniających, przygotowywanie, we współpracy z wydziałami, odpowiedzi na uwagi zespołów oceniających,

·    przygotowywanie statystyk dotyczących ocen uzyskanych w procesach akredytacji państwowej i środowiskowej przez wszystkie wydziały i kierunki prowadzone w UMK,

·      sprawowanie kontroli formalnej i dokonywanie analiz w sprawach związanych z jakością kształcenia w UMK, w tym administracyjna obsługa procesów oceny zajęć dydaktycznych, badania losów absolwentów oraz działań doskonalących,

·     administracyjna obsługa Uczelnianej Rady ds. Jakości Kształcenia oraz koordynowanie procesu informowania społeczności akademickiej o podejmowanych w UMK działaniach  na rzecz jakości kształcenia, w tym m.in. ścisła współpraca z koordynatorami wydziałowymi, analitykiem oraz Uniwersyteckim Centrum Informatycznym,

· aktualizacja informacji dotyczących kształcenia, w tym również jakości kształcenia i procesów akredytacji na stronach internetowych UMK,

·   koordynowanie i obsługa Programu Mobilności Studentów i Doktorantów MOST.

 

specjalista - Monika Tomaszewicz
pok.: 412
tel.: 56 611-4235
e-mail: monit@umk.pl

· kontrola rozliczania godzin dydaktycznych ponadwymiarowych oraz innych należności (egzaminy, praktyki, itp.) dla nauczycieli akademickich z Wydziału:  Nauk Biologicznych i Weterynaryjnych, Nauk o Ziemi i Gospodarki Przestrzennej, Humanistycznego, Filozofii i Nauk Społecznych, Nauk o Polityce i Bezpieczeństwie, Nauk Historycznych, Prawa i Administracji oraz Uniwersyteckiego Centrum Języków Obcych,

·         kontrola planów obciążeń, indywidualnych kart obciążeń dydaktycznych oraz sprawozdań z realizacji zajęć dydaktycznych nauczycieli akademickich z w/w wydziałów i jednostek,

·    sprawdzanie prawidłowości tworzenia grup i realizacji przez w/w wydziały i jednostki, przepisów dotyczących liczebności grup studenckich,

·    sprawdzanie prawidłowości stosowania przez w/w wydziały i jednostki, przeliczników określonych w odrębnych przepisach oraz kosztorysach studiów odpłatnych,

·    wprowadzenie do systemu Unit 4 TETA dla Działu Płac UMK danych dotyczących wypłat dla nauczycieli akademickich z w/w wydziałów i jednostek,

·  prowadzenie kontroli list (wykazów) wypłat dla Wydziału: Chemii, Matematyki i Informatyki, Fizyki, Astronomii i Informatyki Stosowanej, Nauk Ekonomicznych i Zarządzania, Sztuk Pięknych, Teologicznego, Uniwersyteckiego Centrum Sportowego,

· sporządzanie sprawozdań liczbowych i wartościowych z planowanych i zrealizowanych godzin dydaktycznych (pensum oraz godziny ponadwymiarowe).