Wybory
Solidarni z Ukrainą - ми з Вами

Dział Finansowy

Gagarina 11, 87-100 Toruń
tel.: 56 611-4459
e-mail: dfinans@umk.pl

Więcej informacji dla pracowników

Do zadań należy dokonywanie operacji finansowych związanych z działalnością Uniwersytetu, zapewnienie ich legalności, rzetelności i prawidłowości, kontrolowanie i koordynowanie prawidłowości obiegu dokumentów finansowo-księgowych, prowadzenie gospodarki pieniężnej i finansowej oraz wsparcie Działu Księgowości w zakresie kontroli prawidłowości zapisów w księgach rachunkowych Uniwersytetu, w szczególności:

  • w zakresie gospodarki pieniężnej – bieżące i terminowe prowadzenie rozliczeń pieniężnych z dostawcami, odbiorcami, pracownikami oraz  innymi instytucjami;
  • w zakresie gospodarki finansowej – prowadzenie ewidencji finansowo-księgowej, syntetycznej i analitycznej, operacji gospodarczych na podstawie dokumentów finansowo-księgowych, dotyczących:
    • nakładów inwestycyjnych według poszczególnych projektów,
    • środków pieniężnych, w tym rozrachunków bankowych,
    • rozrachunków z dostawcami, odbiorcami, pracownikami, doktorantami i studentami Uniwersytetu oraz innymi instytucjami,
    • kosztów w układzie rodzajowym oraz kalkulacyjnym, w odniesieniu do działalności dydaktycznej, badawczej, wydziałowej, międzywydziałowej, usługowej, pomocniczej, bytowej, socjalnej oraz ogólnej,
    • rozliczeń międzyokresowych oraz produkcji nierozliczonej,
    • przychodów, w odniesieniu do źródeł finansowania kosztów,
    • funduszy Uniwersytetu, przewidzianych przepisami ustawy prawo o szkolnictwie wyższym i nauce oraz statutu;
    • wynagrodzeń pracowników,
    •  rozliczeń stypendiów studentów, doktorantów oraz pracowników Uniwersytetu,
    • projektów finansowanych z funduszy strukturalnych, programów międzynarodowych oraz innych źródeł krajowych i zagranicznych;
  • kontrola poprawności operacji gospodarczych, w zakresie formalno-rachunkowym.

 

Kierownik - mgr Maria Jagielska

pok.: 104
tel.: 56 611-4459
e-mail: marias@umk.pl

Z-ca Kierownika - mgr Dorota Chłodowska

pok.: 108
tel.: 56 611-4231
e-mail: chdorota@umk.pl
  • Koordynacja prac Sekcji Finansowej.
  • Rozliczanie krajowego zakupu materiałów, usług, środków trwałych, WNiP, kosztów podróży krajowych dotyczących uczelni badawczej oraz prowadzenie ewidencji wydatków finansowych IDUB.
  • Rozliczanie wybranych inwestycji ogólnouczelnianych.
  • Rozliczanie faktur za energię elektryczną.
  • Rozliczanie faktur za telefony stacjonarne i komórkowe.

SEKCJA FINANSOWA

Kierownik - mgr Dorota Chłodowska

tel.: 56 611-4231
  • Koordynacja prac Sekcji Finansowej.
  • Rozliczanie krajowego zakupu materiałów, usług, środków trwałych, WNiP, kosztów podróży krajowych dotyczących uczelni badawczej oraz prowadzenie ewidencji wydatków finansowych IDUB.
  • Rozliczanie wybranych inwestycji ogólnouczelnianych.
  • Rozliczanie faktur za energię elektryczną.
  • Rozliczanie faktur za telefony stacjonarne i komórkowe.

Pracownicy

specjalista - licencjat Alicja Bernaciak
pok.: 108
tel.: 56 611-4940
e-mail: abernaciak@umk.pl
  • Prowadzenie ewidencji finansowej krajowych i zagranicznych zakupów materiałów, usług, środków trwałych, WNiP oraz kosztów krajowych podróży służbowych z przydzielonych jednostek Uniwersytetu:
    • Wydział Teologiczny,
    • Uniwersyteckie Centrum Języków Obcych,
    • Collegium Humanisticum,
    • Domy Studenckie i Domy Akademickie,
    • Zespół Adminstracyjno-Techniczny Lwowska 1.
  • Rozliczanie zagranicznych podróży służbowych dla wybranych jednostek.
  • Prowadzenie rejestru zaliczek pobranych przez pracowników na wyjazdy zagraniczne.
  • Opracowywanie dokumentów związanych z przyjazdem gości zagranicznych dla wybranych jednostek.
  • Rozliczanie faktur za energię cieplną.
  • Rozliczanie faktur finansowanych z remontów centralnych UMK.
  • Sprawozdawczość na potrzeby GUS (DNU-K).
specjalista - mgr Bartłomiej Kaczorowski
pok.: 302
tel.: 56 611-4223
e-mail: kaczorowskib@umk.pl
  • Prowadzenie ewidencji finansowej krajowych i zagranicznych zakupów materiałów, usług, środków trwałych, WNiP oraz kosztów krajowych podróży służbowych z przydzielonych jednostek Uniwersytetu:
    • Wydział Humanistyczny,
    • Wydział Sztuk Pięknych.
  • Rozliczanie faktur za wodę.
  • Rozliczanie zwrotu wadiów.
specjalista - mgr Anita Leskiewicz
pok.: 106
tel.: 56 611-4222
e-mail: azak@umk.pl
  • Prowadzenie ewidencji finansowej krajowych i zagranicznych zakupów materiałów, usług, środków trwałych, WNiP oraz kosztów krajowych podróży służbowych z przydzielonych jednostek Uniwersytetu:
    • Wydział Nauk Ekonomicznych i Zarządzania,
    • Uniwersyteckie Centrum Sportowe,
    • Interdyscyplinarne Centrum Nowoczesnych Technologii,
    • Fundusz Wsparcia Osób Niepełnosprawnych.
  • Ewidencja i rozliczanie stypendiów: studenckich i doktoranckich z Funduszu Stypendialnego oraz z NAWA.
  • Prowadzenie ewidencji księgowej oraz ewidencji wydatków finansowych wybranych projektów z funduszy strukturalnych.
specjalista - mgr Anna Mita
pok.: 106
tel.: 056 611-4222
e-mail: amita@umk.pl
  • Prowadzenie ewidencji finansowej krajowych i zagranicznych zakupów materiałów, usług, środków trwałych, WNiP oraz kosztów krajowych podróży służbowych z przydzielonych jednostek Uniwersytetu:
    • Wydział Chemii,
    • Bibiblioteka Uniwersytecka,
    • Archiwum,
    • Dział Remontowy.
specjalista - mgr Justyna Pieciun
Gagarina 11, 87-100 Toruń
pok.: 303
tel.: 56 611-4803
e-mail: jpieciun@umk.pl
  • Prowadzenie ewidencji finansowej krajowych i zagranicznych zakupów materiałów, usług, środków trwałych, WNiP oraz kosztów krajowych podróży służbowych z przydzielonych jednostek Uniwersytetu:
    • Wydział Nauk Biologicznych i Weterynaryjnych,
    • Administracja Centralna ( środki Kanclerza),
    • Przychodnia Weterynaryjna,
    • Akademickie Centrum Kultury i Sztuki “Od Nowa”,
    • Aula UMK.
  • Prowadzenie ewidencji księgowej oraz ewidencji wydatków finansowych wybranych projektów z funduszy strukturalnych.
specjalista - mgr Justyna Podsiadła
pok.: 303
tel.: 56 611-4803
e-mail: j.podsiadla@umk.pl
  • Prowadzenie ewidencji finansowej krajowych i zagranicznych zakupów materiałów, usług, środków trwałych, WNiP oraz kosztów krajowych podróży służbowych z przydzielonych jednostek Uniwersytetu:
    • Wydział Filozofii i Nauk Społecznych,
    • Uczelniane Centrum Informatyczne,
    • Dział Promocji i Informacji UMK,
    • Dział Energetyczny,
    • Samorząd Studencki,
    • Samorząd Doktorancki,
    • Uniwersytecki Ośrodek Wsparcia i Rozwoju Osobistego,
    • Kopernikański Ośrodek Integracji ( KOI),
    • środki JM Rektora.
specjalista - mgr Marta Serowska
pok.: 302
tel.: 56 611-4223
e-mail: marta.serowska@umk.pl
  • Prowadzenie ewidencji finansowej krajowych i zagranicznych zakupów materiałów, usług, środków trwałych, WNiP oraz kosztów krajowych podróży służbowych z przydzielonych jednostek Uniwersytetu:
    • Wydział Fizyki, Astronomii i Informatyki Stosowanej,
    • Dział Zakupów,
    • Dział Transportu.
  • Rozliczanie faktur za bilety komunikacji miejskiej.
  • Rozliczanie faktur za gaz.
  • Rozliczanie ryczałtów za używanie prywatnego samochodu w celach służbowych.
specjalista - Marzenna Skowrońska
pok.: 108
tel.: 56 611-4940
e-mail: mskowronska70@umk.pl
  • Prowadzenie ewidencji finansowej krajowych i zagranicznych zakupów materiałów, usług, środków trwałych, WNiP oraz kosztów krajowych podróży służbowych z przydzielonych jednostek Uniwersytetu:
    • Wydział Prawa i Administracji,
    • Głos Uczelni,
    • Biuro Karier,
    • Radio Sfera.
  • Rozliczanie zagranicznych podróży służbowych dla wybranych jednostek.
  • Prowadzenie rejestru zaliczek pobranych przez pracowników na wyjazdy zagraniczne.
  • Opracowywanie dokumentów związanych z przyjazdem gości zagranicznych dla wybranych jednostek.
  • Analiza i uzgadnianie konta 235 - karty płatnicze krajowe.
specjalista - mgr Agnieszka Szwenkiel
pok.: 108
tel.: 56 611-4231
e-mail: aszwenkiel@umk.pl
  • Prowadzenie ewidencji finansowej krajowych i zagranicznych zakupów materiałów, usług, środków trwałych, WNiP oraz kosztów krajowych podróży służbowych z przydzielonych jednostek Uniwersytetu:
    • Wydział Nauk o Polityce i Bezpieczeństwie,
    • Kancelaria,
    • Wydawnictwo Naukowe,
    • Hotel Uniwersytecki,
    • Bursa Uniwersyteckiego Liceum Ogólnokształcącego,
    • Wydział Nauk Historycznych,
    • Centrum Przedsiębiorczości Akademickiej i Transferu Technologii.
  • Prowadzenie ewidencji księgowej oraz ewidencji wydatków finansowych wybranych projektów z funduszy strukturalnych.
specjalista - mgr Justyna Trzpil
pok.: 106
tel.: 56 611-4222
e-mail: justysal@umk.pl
  • Prowadzenie ewidencji finansowej krajowych i zagranicznych zakupów materiałów, usług, środków trwałych, WNiP oraz kosztów krajowych podróży służbowych z przydzielonych jednostek Uniwersytetu:
    • Wydział Nauk o Ziemi i Gospodarki Przestrzennej,
    • Wydział Matetmatyki i Informatyki,
    • Centrum Badań Nieliniowych im. J. Schaudera,
    • Centrum Badań Zmian Klimatu,
    • Ośrodek Analiz Statystycznych,
    • Szkoła Doktorska Nauk Humanistycznych, Teologicznych i Artystycznych,
    • Interdyscyplinarna Szkoła Doktorska Nauk Społecznych,
    • Interdyscyplinarna Szkoła Doktorska Academia Copernicana,
    • Szkoła Doktorska Nauk Ścisłych i Przyrodniczych.

SEKCJA OBSŁUGI PROJEKTÓW

Kierownik - mgr Marcin Gwiździel

tel.: 56 611-4961

  • Koordynacja prac Sekcji Obsługi Projektów. 
  • Obsługa księgowa i finansowa projektów finansowanych z funduszy strukturalnych, programów międzynarodowych i NAWA.

Pracownicy

specjalista - mgr Lidia Drewniak
pok.: 109
tel.: 56 611-4347
e-mail: l.gdaniec@umk.pl

  • Obsługa księgowa i finansowa projektów finansowanych z funduszy strukturalnych, programów międzynarodowych i NAWA.

specjalista - mgr Katarzyna Fidos-Kozłowska
pok.: 113
tel.: 56 611-4711
e-mail: kasia197937@umk.pl

  • Obsługa księgowa i finansowa projektów finansowanych z funduszy strukturalnych, programów międzynarodowych i NAWA.

specjalista - mgr Iwona Krajewska
pok.: 113
tel.: 56 611-4707
e-mail: iwona.krajewska@umk.pl
  • Obsługa księgowa i finansowa projektów finansowanych z funduszy strukturalnych, programów międzynarodowych i NAWA.
specjalista - mgr Sylwia Matłosz
pok.: 113
tel.: 56 611-4711
e-mail: sylwiam@umk.pl

  • Obsługa księgowa i finansowa projektów finansowanych z funduszy strukturalnych, programów międzynarodowych i NAWA.

specjalista - mgr Aleksandra Pakuła
pok.: 109
tel.: 56 611-4347
e-mail: apakula@umk.pl
  • Realizacja przelewów z tytułu zobowiązań zagranicznych.
  • Przyjmowanie, sprawdzanie pod względem formalnym i rachunkowym oraz księgowanie faktur zagranicznych z UE i spoza UE, wystawianie dokumentów wewnętrznych opodatkowania do WNT oraz importu usług.
  • Wprowadzanie kontrahentów zagranicznych do bazy oraz edycja danych istniejących już kontrahentów.
  • Identyfikacja podatku u źródła oraz pozyskiwanie certyfikatów rezydencji podatkowej kontrahentów.
  • Sprawozdawczość na potrzeby US z tytułu podatku u źródła (IFT i CIT 10Z).
  • Uzgadnianie i analiza kont: 207 - rozrachunki z tytułu inwestycji w walucie oraz 211 -  rozrachunki z dostawcami w walucie.
specjalista - mgr Magdalena Stysiek
pok.: 109
tel.: 56 611-4347
e-mail: mstysiek@umk.pl
  • Realizacja przelewów z tytułu zobowiązań zagranicznych.
  • Przyjmowanie, sprawdzanie pod względem formalnym i rachunkowym oraz księgowanie faktur zagranicznych z UE i spoza UE, wystawianie dokumentów wewnętrznych opodatkowania do WNT oraz importu usług.
  • Wprowadzanie kontrahentów zagranicznych do bazy oraz edycja danych istniejących już kontrahentów.
  • Identyfikacja podatku u źródła oraz pozyskiwanie certyfikatów rezydencji podatkowej kontrahentów.
  • Sprawozdawczość na potrzeby US z tytułu podatku u źródła (IFT i CIT 10Z).
  • Analiza i uzgadnianie kont: 207 - rozrachunki z tytułu inwestycji w walucie oraz  211 -  rozrachunki z dostawcami w walucie.
specjalista - mgr Natalia Szymańska
pok.: 109
tel.: 56 611-4961
e-mail: n.szymanska@umk.pl
  • Obsługa księgowa i finansowa projektów finansowanych z funduszy strukturalnych, programów międzynarodowych i NAWA.