Kierunek: dziennikarstwo i komunikacja społeczna (s1)
Dziennikarstwo i komunikacja społeczna
Studia z zakresu dziennikarstwa i komunikacji społecznej to doskonałe rozwiązanie dla osób, które chcą rozwijać swoje predyspozycje i kompetencje komunikacyjne. Kształcimy studentów nastawionych na realizowanie działań dziennikarskich i medialnych.
Na kierunku istnieją dwie specjalności:
- dziennikarstwo i nowe media
- branding i public relations
Nasi studenci, absolwenci i wykładowcy stale współpracują z mediami i organizacjami medialnymi, a zdobyte doświadczenie i umiejętności wykorzystują w ramach realizowanych zajęć i projektów. Nasi studenci są aktywni i kreatywni, o czym świadczą akcje i projekty realizowane w ramach kół naukowych: SKN Klub Dziennikarza i Under Construction PR.
Dlaczego warto studiować dziennikarstwo i komunikację społeczną na UMK?
Po pierwsze, masz kontakt z młodą kadrą, która oprócz pracy na uczelni rozwija swoje zainteresowania, przygotowując projekty, angażując się w akcje społeczne. Swoje doświadczenie przekazuje studentom, współdziałając razem z nimi.
Po drugie, masz kontakt z praktykami. Zajęcia prowadzone są przez dziennikarzy (Nowości, TVP Bydgoszcz, Polsat, TVN) oraz specjalistów z branży reklamy i public relations.
Po trzecie, masz możliwość zaangażowania się w działalność kół naukowych. Nasi studenci organizują takie imprezy, jak Bal Dziennikarza na Trawie, akcję Pozytywnie Informujący Tramwaj czy biorą udział w plebiscycie MediaTory przyznającym studenckie nagrody polskim dziennikarzom. Ponadto organizują ciekawe eventy, takie jak: Kuźnia Aktywności Społecznej czy Uwolnij Atom dla Nauki. Biorą też udział w konkursach dla kół naukowych, często je wygrywając i zdobywając środki na kolejne ciekawe projekty.
Po czwarte, masz szansę odbycia praktyk (często płatnych) w znanych stacjach radiowo-telewizyjnych, agencjach reklamowych i public relations.
Co po studiach?
Absolwent dziennikarstwa i komunikacji społecznej UMK może znaleźć zatrudnienie m.in. jako:
- dziennikarz,
- rzecznik prasowy,
- pracownik agencji reklamowych,
- specjalista do spraw public relations,
- copywriter,
- specjalista do spraw projektowania i wdrażania systemów zarządzania informacją,
- pracownik agencji produkcji radiowo-telewizyjnej,
- doradca do spraw mediów,
- pracownik sztabów wyborczych,
- ekspert w instytucjach politycznych,
- pracownik jednostek samorządu terytorialnego,
- pracownik służb prasowych instytucji europejskich,
- korespondent,
- organizator mediów lokalnych.
Dodatkowe informacje
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o projektach realizowanych przez studentów dziennikarstwa i komunikacji społecznej, zapoznaj się z następującymi profilami w mediach społecznościowych: